اولویت مجموعۀ مدیریت شهری قم؛ ساماندهی پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر و میدان شهید مطهری
اولویت مجموعۀ مدیریت شهری قم؛ ساماندهی پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر و میدان شهید مطهری
دکتر دهناد، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: منطقۀ هفت شهر قم، با توجه به وجود حرم مطهر و تردد بالای زائران و مجاوران از اهمیت خاصی برخوردار است و 4 پروژۀ کلان کلیدی شهر، در این منطقه قرار گرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سیدمحمدحسین دهناد در جلسۀ کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان منطقۀ هفت شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به این‌که منطقۀ هفت شهر قم، با توجه به وجود حرم مطهر و تردد بالای زائران از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: در سالیان گذشته چنان که بایدوشاید به این منطقه توجه نشده است و این منطقه هنوز مشکلات زیادی دارد که باید با توجه ویژه پیگیری و حل شود.

وی خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته، اجرای برخی از پروژه‌های کلیدی شهر که در این منطقه قرار گرفته‌اند، از اولویت‌های شهرداری نبوده است. علت این امر هم موانع زیادی بوده که بر سر راه این پروژه‌های قرار گرفته و انجام آن‌ها را دشوار کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ۴ پروژه از مجموع ۱۰ پروژۀ کلیدی شهر قم در منطقۀ هفت قرار گرفته است، گفت: وضعیت پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست. شرایط کنونی این پارکینگ، خدمت‎‌رسانی مطلوب به شهروندان و زائران را بسیار دشوار نموده و تصویر نازیبایی از شهر قم را در ذهن زائران ایجاد می‌کند.

دکتر دهناد افزود: وضعیت فعلی میدان شهید مطهری علی‌رغم این که از سال‌های دور تا کنون جزء مهم‌ترین و پرترددترین نقاط شهر بوده است نیز دست‌کمی از وضعیت نامطلوب پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر، ندارد. وی با بیان این که ساماندهی میدان شهید مطهری، یکی از پروژه‌های مهم شهر قم است، ابراز کرد: در سال‌های گذشته، مطالعات و بررسی‌های زیادی پیرامون این دو پروژه انجام‌شده و طراحی‌های بسیاری نیز صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در کنار این پروژه‌ها، پروژۀ استاد فقیهی و پروژۀ فاز پنج امتداد محور عمار یاسر نیز از پروژه‌های شاخص شهر قم هستند که در محدودۀ منطقۀ هفت قرار گرفته‌اند. محور عمار یاسر در افق چشم‌انداز با اتصال آزادراه امیرکبیر به میدان سپاه و بلوار جمهوری اسلامی به یکی از اصلی‌ترین معابر شهر قم تبدیل خواهد شد.