تابلوهای جدید کوچه‌های شهدا در قم گامی در خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود
تابلوهای جدید کوچه‌های شهدا در قم گامی در خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود
دکتر سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از اهداف اصلی شهرداری قم از طراحی و نصب تابلوهای هوشمند شهدا، مقابله با توطئه‌های دشمنان در حذف اسامی شهدا از سطح معابر و کوچه‌ها در برخی شهرهای کشور بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در آیین رونمایی از ۲۲۲ تابلوی جدید کوچه‌های شهدا در قالب طرح کوچه‌های آسمانی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)، اظهار داشت: طی دو سال گذشته شاهد حذف اسامی کوچه‌ها در برخی شهرهای کشور بودیم که این مسئله سبب شد، تا به فکر تدابیری جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های جدید باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های تابلوهای جدید کوچه‌های شهدا، تصریح کرد: در این تابلوها علاوه بر عکس شهدا، ۴ مورد از اطاعات اولیه شهید به همراه«کی آر کد» معرفی و جانمایی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: سال گذشته ۱۵۰ تابلو هوشمند شهید در سطح معابر شهری قم نصب‌شده بود و امسال نیز تابلوهای دیگری در دست طراحی و اجرا است.

وی در پایان با بیان اینکه مقرر شد، با نام‌گذاری اسامی شهدا سند هویتی کوچه تقدیم والدین شهید آن کوچه می‌شود، ابراز کرد: المان‌های بصری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر به‌سزایی در بین مردم و مخاطبان دارد.