اهتمام ویژه دولت برای تکمیل مترو و مونوریل/تلاش چندوجهی برای تأمین ناوگان قطار شهری قم
اهتمام ویژه دولت برای تکمیل مترو و مونوریل/تلاش چندوجهی برای تأمین ناوگان قطار شهری قم
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه دولت نسبت به تأمین اعتبار مترو و مونوریل قم اهتمام ویژه دارد، گفت: شهرداری و شورای شهر قم برای تأمین ناوگان قطار شهری در چند جبهه مختلف در حال رایزنی و مذاکره است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در پنجاه و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، اخذ مجوز در راستای بند ۵ و ۲۵ مصوبات سفر رئیس‌جمهوری در خصوص مترو و مونوریل را موردتوجه قرارداد و گفت: مترو، مونوریل و فرودگاه سه پروژه کلانی بوده که دولت نسبت به تکمیل آن‌ها اهتمام دارد.

وی با بیان اینکه متروی قم مراحل عمرانی خود را به پایان رسانده و برای بهره‌برداری منتظر تأمین ناوگان و قطار است ابراز کرد: برای این مورد نیز مذاکراتی توسط دولت با یک شرکت چینی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: ۲۶ رام قطار نیاز شهرداری قم برای راه‌اندازی فاز یک خط متروی قم است و به همین منظور قراردادی با یکی از شرکت‌های داخلی نیز برای تأمین سه رام قطار در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه همچنین برای تأمین واگن قطار شهری قم مذاکراتی با برخی کلان‌شهرهای دارای مترو نیز در حال انجام است، یادآور شد: برای تکمیل منوریل قم نیز در ۴ ایستگاه اصلی و ۴ ایستگاه عبوری از محل تهاتر نفت اهتمام جدی در دولت وجود دارد.

دهناد با اشاره به تعیین تکلیف نرخ پیشنهادی خدمات مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس شهر قم، اضافه کرد: بر اساس این مصوبه خودروهای سمند و پژو با شرط جابه‌جایی ۴ دانش‌آموز، ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

وی همچنین اظهار داشت: قبل از دوران شیوع کرونا بیش از ۳ هزار تاکسی درون‌شهری برای ۲۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان شهر قم خدمت‌رسانی می‌کردند.