حمایت شورای اسلامی شهر از طرح نهضت ملی مسکن/مدت خانه‌دار شدن در قم طولانی است
حمایت شورای اسلامی شهر از طرح نهضت ملی مسکن/مدت خانه‌دار شدن در قم طولانی است
دکتر دهناد با اشاره به وضعیت نامطلوب قم در حوزه مسکن، گفت: قم از شهرهایی بوده که مدت‌زمان خانه‌دار شدن در آن وضعیت نامطلوبی دارد و در این شرایط شورای شهر قم از نهضت تولید مسکن و تسهیل در عملیات اجرایی حمایت ویژه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مدیریت شهری در حوزه‌های عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، اجتماعی و فضای سبز، اظهار داشت: کمبود پارکینگ یکی از مطالبات همیشگی مردم است.

وی با بیان اینکه باید تناسبی بین پارکینگ ایجادشده با هزینه کسر پارکینگ در قم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در سطح مناطق شهر قم لکه‌ها و اراضی که امکان ایجاد پارکینگ در آن‌ها وجود دارد شناسایی و مطالعات اولیه در آن‌ها در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، اهمیت برنامه محوری را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: قبل از آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی، باید هزینه و منابع اجرای طرح‌ها به‌صورت کامل پیش‌بینی و مشخص شود تا از کندی و توقف پروژه‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای تأمین منابع پایدار باید از بخش خصوصی اهلیت دار برای عقب‌ماندگی‌های توسعه شهری مانند پارکینگ استفاده شود و برای ایجاد جذابیت در بین سرمایه‌گذاران، مدل‌های دارای جذابیت تعریف شود.

دهناد یادآور شد: با اجرای پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر با پیش‌بینی ۱۶۰۰ سلول پارک، شاهد ساماندهی نسبی این بخش از شهر باشیم، همچنین در مناطق دیگر شهری نیز مدل‌های کارآمدی پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب قم در حوزه مسکن، گفت: قم از شهرهایی بوده که مدت‌زمان خانه‌دار شدن در آن وضعیت نامطلوبی دارد و در این شرایط شورای اسلامی شهر قم از نهضت تولید مسکن و تسهیل در عملیات اجرایی حمایت ویژه خواهد کرد.