قم آماده اجرای مدیریت یکپارچه شهری است/تلاش برای اجرای آزمایشی طرح مدیریت یکپارچه شهری در قم
قم آماده اجرای مدیریت یکپارچه شهری است/تلاش برای اجرای آزمایشی طرح مدیریت یکپارچه شهری در قم
سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: در حال حاضر شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم برای مدیریت یکپارچه شهری در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و غیره را داراست و رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در حال رایزنی و پیگیری اجرای آن در سطح هیات وزیران است.

به گزارش شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاءالله سعادتمند با اشاره به اهمیت مبحث مدیریت یکپارچه شهری، اظهار داشت: مدیریت یکپارچه شهری از مواردی است که در برنامه‌های مختلف توسعه‌ای کشور مورد اهتمام و توجه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه‌های مختلف توسعه‌ای کشور نسبت به واگذاری فعالیت خدماتی به مجموعه مدیریت شهری تصریح‌شده است، خاطرنشان کرد: رئیس شورای عالی استان‌های کشور نیز در سفر اخیر خود به قم نسبت به تمایل مسئولان برای اجرای آزمایشی مدیریت یکپارچه شهری در قم خبر داد که با استقبال شهردار و استاندار قم همراه شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: هم‌اکنون مجموعه مدیریت استان و شهرداری قم نسبت به اجرای آزمایشی این طرح آمادگی دارند و لازم است تا در سطح وزارت کشور نیز تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با اشاره به تصویب طرحی جهت مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی، بیان داشت: تلاش می‌شود قبل از تصویب و ابلاغ نهایی آن، این طرح به‌صورت آزمایشی در قم اجرا و نقاط قوت و ضعف به‌صورت دقیق‌تری انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم برای مدیریت یکپارچه شهری در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و غیره را داراست و رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در حال رایزنی و پیگیری اجرای آن در سطح هیات وزیران است.

رئیس شورای اسلامی استان قم، یادآور شد: سفر دوم رئیس‌جمهوری به قم شرایط لازم را برای تصویب کلان این طرح در سطح هیات دولت را می‌تواند به وجود بیاورد تا مدیریت یکپارچه شهری پس از سال‌ها شکل‌گرفته و نابسامانی‌های کنونی برطرف شود.