توسعه حمل‌ونقل عمومی، گره‌گشای مشکلات کلان‌شهرها/قم نیازمند ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای بهبود خدمات به شهروندان است
توسعه حمل‌ونقل عمومی، گره‌گشای مشکلات کلان‌شهرها/قم نیازمند ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای بهبود خدمات به شهروندان است
دکتر سید محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: برای داشتن ناوگان اتوبوس‌رانی به‌روز و سریع در قم، نیاز به 300 دستگاه اتوبوس دیگر داریم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد با تأکید بر اهمیت حمل‌ونقل عمومی در ساماندهی ترافیک شهر اظهار داشت: امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده است که برای حل مشکلات حمل‌ونقل باید بستر و امکان حمل‌ونقل عمومی را گسترش داد.

وی توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری دانست و افزود: در شهرهای توسعه‌یافته بزرگ دنیا سهم حمل‌ونقل عمومی در سفرهای درون‌شهری نزدیک به ۵۰ درصد است و این به این معنا بوده که از هر ۱۰ نفر ۵ نفر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهر قم برای داشتن ناوگان اتوبوس‌رانی به‌روز و سریع نیازمند به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر است که امیدواریم به‌زودی این تعداد را تأمین کنیم.

وی از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه به خرید اتوبوس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های خریداری‌شده در مسیرهایی مانند پردیسان و معابر تازه‌ساخت استفاده‌شده و امیدواریم شرایط مطلوبی را در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای مردم ایجاد کنیم.