ارائه ۲ طبقه تشویقی برای نوسازی محدوده بافت فرسوده شهر قم
ارائه ۲ طبقه تشویقی برای نوسازی محدوده بافت فرسوده شهر قم
مهندس امرالهی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا جهت نوسازی و بازسازی‌های بافت های قدیمی و فرسوده گفت: در قالب این طرح، دو طبقه تشویقی جهت نوسازی و بازسازی خانه‌های فرسوده به مالکین اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در پنجاه و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به طرح کمیسیون شهرسازی و معماری جهت نوسازی و بازسازی بافت های قدیمی و فرسوده، اظهار داشت: بافت فرسوده و قدیمی، حجم بسیار زیادی از بافت اصلی شهر به‌خصوص در هسته مرکزی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، بافت های فرسوده را در چهار گونه تقسیم‌بندی کرده و برای بازآفرینی و احیای هرکدام از آن‌ها مشوق‌های خاصی در نظر گرفته است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم، طرح این کمیسیون جهت نوسازی و بازسازی‌های بافت های قدیمی و فرسوده را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: در قالب این طرح، به‌جای یک طبقه تشویقی، دو طبقه تشویقی جهت نوسازی و بازسازی خانه‌های فرسوده به مالکین اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: تفاوت این طرح با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در عدم تقسیم‌بندی بوده، به‌طوری‌که کل محدوده بافت فرسوده شهر مقدس قم مشمول دو طبقه تشویقی گردد.