تکمیل شریان‌های اصلی شهر در قالب چشم‌انداز ۱۴۱۴شهرداری قم/افزایش چند برابری هزینه طرح‌های عمرانی
تکمیل شریان‌های اصلی شهر در قالب چشم‌انداز ۱۴۱۴شهرداری قم/افزایش چند برابری هزینه طرح‌های عمرانی
اخوان با تاکید بر این مهم که سیاست و رویکرد شورای اسلامی شهر قم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است، گفت: تکمیل تقاطع و شریان‌های اصلی شهر قم در قالب چشم‌انداز 1414 در قالب برش‌های یک‌ساله در حال انجام بوده و وضعیت آن‌ها به‌صورت مرتب در حال بهبود و به‌روزرسانی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های عمرانی شهر، اظهار داشت: سیاست و رویکرد شورای اسلامی شهر قم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است و بعد از اتمام این پروژه‌ها، طرح شاخص دیگری آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از طولانی شدن مدت اجرایی پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: برخی از پروژه‌های شهری ازنظر پیش‌بینی‌های اولیه دچار تأخیر شده و موجب اختلالاتی در حوزه ترافیک و خدمات‌رسانی عمومی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تلاش شهرداری برای بهره‌برداری از بوستان خضر در زمان‌بندی مشخص، یادآور شد: قم همچنان ازنظر سرانه‌های فضای سبز و تفرجگاهی کلان‌شهر ضعیفی در کشور بشمار می‌رود و مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قم تلاش می‌کند این پروژه‌ها را در زمان مشخص خود به بهره‌برداری برساند.

وی اضافه کرد: به خاطر نوسان نرخ ارز و عدم ثبات قیمت‌ها در بازار، ورودی و تأمین منابع مالی پروژه‌های شهری نسبت به پیمان اولیه آن‌ها چندین برابر افزایش‌یافته است.

به گفته اخوان، تکمیل تقاطع و شریان‌های اصلی شهر قم در قالب چشم‌انداز ۱۴۱۴ در قالب برش‌های یک‌ساله در حال انجام است و وضعیت آن‌ها به‌صورت مرتب در حال بهبود و به‌روزرسانی است.

وی یادآور شد: ظرفیت و زیرساخت‌های کنونی شهر قم تناسبی با جمعیت و حضور میلیونی زائران ندارد و این کلان‌شهر با وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و شورای اسلامی شهر قم در قالب بودجه‌های سالانه تلاش می‌کند تا بخشی از عقب‌افتادگی‌های ادواری را جبران نماید.

وی وضعیت پروژه شهدای روحانیت را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: این رینگ ترافیکی در کنار تقاطع‌هایی مانند فردوسی، نماز و زیرگذر امام حسین(ع) می‌تواند بخش عمده‌ای از اهداف مدیریت شهری را محقق نماید.