جذب نیروها در شهرداری قم باید با هماهنگی شورای شهر باشد/اختصاص بودجه برای کنگره ملی شهدای استان
جذب نیروها در شهرداری قم باید با هماهنگی شورای شهر باشد/اختصاص بودجه برای کنگره ملی شهدای استان
صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم از اختصاص یک میلیارد تومان کمک به برگزاری کنگره ملی شهدا خبر داد و گفت: نحوه جذب و گزینش 50 نیروی جدید در شهرداری باید زیر نظر کمیته منابع انسانی شورا انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین صابری در پنجاه و هشتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به لایحه اخذ مجوز ایجاد ردیف اعتباری با عنوان واگذاری خدمات حفاظت فیزیکی اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه کمیسیون ابعاد این لایحه با حضور اعضای حراست موردبررسی قرارگرفته است.

وی به کاستی‌ها و بازنشسته شدن تعداد قابل‌توجه ای از نیروهای حراست توجه کرد و افزود: با توجه به کاستی‌های موجود عددی بالغ‌بر ۶۵ میلیارد ریال برای جذب ۲۸ نیروی جدید در نظر گرفته‌شده و باید نحوه جذب نیروها به شورا ارائه شود و با این شرایط این لایحه تصویب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم سپس اخذ مجوز کاهش ۵۰ درصدی عوارض پارکینگ برای یکی از اعضای تحت پوشش سازمان بهزیستی را مطرح کرد و گفت: با توجه به رأی کمیسیون و مشکلات این فرد می‌توانیم این تخفیف را قائل شویم و از ۷۲ میلیون تومان شهرداری ۳۵ میلیارد تومان دریافت کند.

وی  در ادامه جلسه اخذ مجوز مساعدت جهت برگزاری کنگره ملی شهدا استان قم را نیز مطرح و ابراز کرد: کنگره ملی شهدا بعد از ۲۸ سال دوباره در قم برگزار می‌شود و تمام دستگاه‌ها نیز مشارکت داشته‌اند و شهرداری نیز یک میلیارد تومان به آن اختصاص داده‌ و باید بدانیم اجرای باشکوه کنگره آبروی شهر قم است.

صابری در ادامه اخذ مجوز به‌کارگیری ۵۰ نیرو قرارداد کار معین از طریق برگزاری آزمون چاپ آگهی را بیان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۴۰ نفر در قالب ایثارگران جذب شهرداری شده و تبدیل وضعیت شده‌اند و هنوز ۸۰ نفر باقی‌مانده است و با پیگیری شهرداری مجوز جذب این تعداد از وزارت کشور دریافت شده است.

وی ادامه داد: از این ۸۰ نفر برای ۵۰ نفر آزمون برگزارشده و ۳۰ نفر نیز بر اساس ضوابط جذب خواهند شد و ۴ میلیارد تومان برای حقوق مزایای دو ماه این افراد در نظر گرفته‌شده و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای برگزاری آزمون پیش‌بینی‌شده و بخشی از هزینه را نیز از داوطلبان دریافت می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بعد از برگزاری آزمون اعلام پذیرش سه برابر ظرفیت، نحوه جذب و گزینش افراد باید زیر نظر کمیته منابع انسانی شورا انجام شود و شهرداری با کمیته هماهنگ باشد و بر اساس این دو شرط لایحه تصویب شد.