انتقاد از عدم پیش‌بینی کاربری‌های مختلف در پردیسان/قیمت‌های تجاری موقت‌های پردیسان از شهر قم بیشتر است
انتقاد از عدم پیش‌بینی کاربری‌های مختلف در پردیسان/قیمت‌های تجاری موقت‌های پردیسان از شهر قم بیشتر است
مهندس امرالهی با تأکید بر لزوم ارائه مجوز تجاری در پردیسان برای ایجاد امنیت و نظارت اجتماعی گفت: راه و شهرسازی باید تعهدات خود را در مورد پردیسان انجام دهد و نمی‌تواند قوانین را در یک بخش از شهر اجرا نکرده و تفاوت ایجاد کند و این عدم تعهد باعث افزایش قیمت تجاری در منطقه پردیسان شده است که غیرواقعی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح‌الله امراللهی در پنجاه و هشتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به مشکلات تجاری منطقه پردیسان اشاره کرد و اظهار داشت: محدوده مسکونی پردیسان شکل‌گرفته اما با تردد در معابر پردیسان حتی در روز شاهد حیات فعالی نیستیم.
وی عدم فعالیت و حضور مردم را عامل کاهش امنیت دانست و افزود: در تمام مطالعات شهرسازی، طراحی یک خیابان به‌صورت مسکونی و عدم وجود سایر کاربری‌ها منسوخ‌شده است، اما متأسفانه در طراحی و ساخت مسکن مهر این موضوع رعایت نشده و سبب عدم نظارت اجتماعی برای افزایش امنیت شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عدم نظارت اجتماعی مردم را عامل ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: این ناامنی برای زنان، سالمندان و کودکان ایجادشده و باید فعالیت را به بخش‌هایی که به شهرک خوابگاهی تبدیل‌شده است، اضافه کنیم.
وی ایجاد کاربری‌های تجاری را در طرح تفصیلی یادآور شد و گفت: در طرح تفصیلی نیز تأکید شده که باید مجوز ارائه خدمات داده شود تا پهنه فعالیت‌های اجتماعی افزایش پیداکرده و امنیت و گرم بودن حیات روزانه و شبانه در پردیسان ایجاد شود و هیچ کاری خلاف قوانین قرار نیست اتفاق بیفتد تنها باید تمام ضوابط دفترچه طرح تفصیلی نیز در پردیسان اجرا شود.
امراللهی تأکید کرد: راه و شهرسازی باید تعهدات خود را در مورد پردیسان نیز انجام دهد و نمی‌تواند قوانین را در یک بخش از شهر اجرا نکرده و تفاوت ایجاد کند و این عدم تعهد باعث افزایش قیمت تجاری در منطقه پردیسان شده است که غیرواقعی است.
وی بیشترین قیمت تجاری در شهر قم را متری ۵۰ میلیون تومان اعلام و مطرح کرد: این قیمت در پردیسان به متری ۶۰ میلیون تومان برای معابر فرعی اعلام می‌شود که این باعث افزایش اجاره و کالا در این منطقه شده است و در پردیسان کالا با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به شهر قم عرضه می‌شود.