هزینه ۱۸۰ میلیون تومانی ساخت هر سلول پارکینگ در شهر/تناسبی بین حذف و احداث پارکینگ وجود ندارد
هزینه ۱۸۰ میلیون تومانی ساخت هر سلول پارکینگ در شهر/تناسبی بین حذف و احداث پارکینگ وجود ندارد
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم هزینه ساخت هر سلول پارکینگ در شهر را 180 میلیون تومان دانست و گفت: این در صورتی بوده که شهرداری به ازای هر حذف پارکینگ، 15 میلیون تومان دریافت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح‌الله امراللهی به موضوع احداث پارکینگ در شهر قم پرداخت و اظهار داشت: امروز با نگاهی به گذشته و با توجه به چالش‌های این حوزه نمی‌توانیم بگوییم اقدامات مناسبی در تأمین پارکینگ انجام‌شده است.

وی شرایط کنونی شهر را در تعداد پارکینگ مطلوب ارزیابی نکرد و افزود: در هسته مرکزی شهر ازنظر پارکینگ شرایط نامطلوب‌تری داریم و این موضوع به دلایل مختلفی ازجمله نداشتن بند ویژه برای احداث پارکینگ در قانون برمی‌گردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: قوانین موضوعی برای ورود شهرداری برای تملک زمین برای ساخت پارکینگ وجود نداشته و ما باید با توافق مالکین اقدام به تملک برای پارکینگ انجام دهیم که مورد استقبال مردم نیست.

وی ادامه داد: امروز برای ساخت هر جای پارک بتنی به زمینی به مساحت ۱۵ متر برای جای پارک و ۱۰ متر برای مشاعات و گردش خودرو نیاز است که هزینه ساخت آن متری ۴ تا ۶ میلیون تومان بوده که حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.

امراللهی قیمت زمین در شهر قم را نیز حداقل حدود ۸ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب قیمت زمین و ساخت، هر جای پارک برای شهرداری حدود ۱۸۰ میلیون تومان هزینه دارد، درصورتی‌که شهرداری به ازای هر حذف پارکینگ ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کند.

وی شرایط اقتصادی را دلیل عدم افزایش حذف پارکینگ دانست و خاطرنشان کرد: این تفاوت قیمت ساخت پارکینگ و جریمه حذف پارکینگ باعث شده شهرداری نتواند پارکینگ به تعداد مناسب بسازد و در این حوزه موفق نبوده‌ایم.