مردم اقبالی برای احداث و تجدید بنا در محدوده بافت فرسوده ندارند
مردم اقبالی برای احداث و تجدید بنا در محدوده بافت فرسوده ندارند
مهندس امرالهی بازآفرینی محدوده بافت فرسوده مرکز شهر را به‌عنوان مهم‌ترین مطالبه مدیریت شهری مطرح کرد و گفت: آمار پروانه‌های صادرشده نشان می‌دهد مردم هیچ اقبالی به احداث یا تجدید بنا در این محدوده ندارند و باید مشوق‌هایی برای آن تعریف شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد، با اشاره به مشکلات بافت فرسوده مرکز شهر اظهار داشت: امروز مدیریت شهری در قم بر بازآفرینی محدوده بافت فرسوده به‌عنوان مهم‌ترین بخش شهر قم اصرار دارد.

وی یکی از مشکلات بافت فرسوده را عدم دسترسی خودروهای امدادی دانست و افزود: در صورت هر اتفاق و ریزش تمام‌مسیرهای منتهی به بافت مسدود شده و شهر را ازنظر امدادرسانی دچار مشکل و بحران می‌کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی باید به موضوع بازآفرینی بافت فرسوده ورود کرده و شورا به‌صورت جدی این موضوع را مطالبه می‌کند.

وی گزارش مربوط به صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده را موردتوجه قرارداد و اضافه کرد: آمار پروانه‌های صادرشده نشان می‌دهد مردم هیچ اقبالی به احداث یا تجدید بنا در این محدوده ندارند و باید مشوق‌های برای آن تعریف شود.

امراللهی ادامه داد: باید به طرح‌های ارائه‌شده از طرف شهرداری و شورای شهر در کمیسیون ماده ۵ اجرایی‌تر نگاه شود و شهرداری نیز تا ۵ روز آینده لایحه‌ای عملیاتی به شورای شهر ارائه کند.