پتانسیل منطقه ۵ در تبدیل به هاب حمل‌ونقل مسافری قم/همت مدیریت استان و شهر برای توسعه منطقه جمکران
پتانسیل منطقه ۵ در تبدیل به هاب حمل‌ونقل مسافری قم/همت مدیریت استان و شهر برای توسعه منطقه جمکران
دکتر دهناد پتانسیل منطقه جمکران برای تبدیل به هاب حمل‌ونقل مسافری را مطرح کرد و گفت: باوجود ایستگاه مترو و قطار شهری، عبور خط سریع سیر تهران اصفهان و ساخت پارکینگ، این منطقه پتانسیل تبدیل‌شدن به یک هاب حمل‌ونقل مسافری را دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در پنجاه و نهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد، با تأکید بر بررسی درست و دقیق مشکلات محدوده جمکران اظهار داشت: باید در مطالعات و تعریف طرح‌های توسعه‌ای منطقه جمکران با محوریت مسجد مقدس جمکران را از محله جمکران جدا کرده و این دو را به‌صورت مستقل ببینیم.

وی نخستین گام برای توسعه منطقه پنج را اصلاح شوارع و راه‌ها برشمرد و افزود: باید برای توسعه فضای سبز و تملک شوارع برنامه جامعی داشته باشیم و در اجرای طرح‌ها ظرفیت‌ها و پتانسیل منطقه به‌خوبی دیده‌شده و برنامه‌ریزی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم پتانسیل منطقه جمکران را برای تبدیل به هاب حمل‌ونقل مسافری را مطرح کرد و گفت: باوجود ایستگاه مترو و قطار شهری، عبور خط سریع سیر تهران-قم- اصفهان و ساخت پارکینگ، این منطقه پتانسیل تبدیل‌شدن به یک هاب حمل‌ونقل مسافری را دارد.

وی به سیاست دولت و اداره کل راه و شهرسازی بر توسعه اراضی در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: باید در اجرای طرح‌ها اصل یکپارچگی طرح‌ها را رعایت کرده و طرح جامعی برای توسعه منطقه تهیه کنیم تا بتوانیم حداکثر بهره را از منطقه ببریم.