پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه فاز ۵ عمار یاسر قم/دستگاه‌ها برای کاهش مشکلات پروژه‌های هسته مرکزی همکاری کنند
پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه فاز ۵ عمار یاسر قم/دستگاه‌ها برای کاهش مشکلات پروژه‌های هسته مرکزی همکاری کنند
دکتر دهناد با اشاره به پیشرفت فیزیکی 48 درصدی پروژه عمار یاسر، اظهار داشت: عملیات مربوط به ابنیه و خاک‌برداری از محدوده سقف پل شروع‌شده و امیدواریم تا پایان سال بخش مهمی از پروژه اجرا شود و به پیشرفت ۷۵درصدی برسیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در حاشیه بازدید از پروژه عمرانی فاز ۵ عمار یاسر و خیابان معلم غربی، از پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ نیروی اجرایی در پروژه مشغول به کار هستند و ۶۰ دستگاه و تجهیزات ساختمانی در کارگاه فعالیت می‌کند.

وی نگرانی‌های حول پروژه‌ها را موردبررسی قرارداد و افزود: بعضی از پروژه‌ها مستقیماً در بافت پرتردد قرار داشته و باید در اولویت بیشتری اجرا شود تا کمترین مزاحمت را برای مردم داشته باشد و پروژه عمار یاسر ازاین‌دست از پروژه‌ها است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، پروژه‌های راهبردی در شهر را دارای اهمیت بیشتری دانست و بیان کرد: پروژه عمار یاسر یکی از معابر شریانی مهم در شهر بوده و از آزادراه امیرکبیر تا خیابان جمهوری ادامه پیدا می‌کند و در آینده نزدیک یکی از مسیرهای اصلی ورود زائران به شهر قم و تردد شهروندان خواهد بود.

دهناد به برنامه‌ریزی منابع در شورای اسلامی شهر قم اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر قم علاوه بر مدیریت و برنامه‌ریزی برای منابع، باید نظارت را نیز در جهت افزایش کیفیت و سرعت اجرای پروژه‌ها در برنامه خود قرار دهد و با حضور در جلسات کنترل پروژه و بازدید میدانی این مهم را در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه پیشرفت فیزیکی پروژه عمار یاسر را حدود ۴۸ درصد اعلام و تصریح کرد: عملیات مربوط به ابنیه و خاک‌برداری از محدوده سقف پل شروع‌شده و امیدواریم تا پایان سال بخش مهمی از پروژه اجرا شود و به پیشرفت ۷۵درصدی برسیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سازمان توسعه و عمران نیز در این مدت باوجود مشکلات تملک و معارضات فشارقوی برق تلاش کرده با تعامل با دستگاه‌های اجرایی در استان اجرای پروژه را سرعت دهد و در اصلاح بودجه شهرداری نیز برای این پروژه اعتباری مجددی دیده‌شده است.

وی در پایان تأکید کرد: از همه دستگاه‌ها درخواست داریم با شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی همکاری لازم را داشته باشند تا معارضات و مشکلات در کمترین زمان حل‌شده و مزاحمت کمتری برای مردم ایجاد شود و مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر نیز ساماندهی شود.