تلاش مدیریت شهری برای تقویت هویت دینی و انقلابی شهر قم/به دنبال پاسداشت میراث فرهنگی مذهبی شهر هستیم
تلاش مدیریت شهری برای تقویت هویت دینی و انقلابی شهر قم/به دنبال پاسداشت میراث فرهنگی مذهبی شهر هستیم
دکتر ملایی از تخصیص بودجه به ساخت خانه موزه هیات در قم خبر داد و گفت: ساخت خانه موزه هیات باهدف پاسداشت میراث فرهنگی مذهبی شهر، معرفی الگوهای مداحی به کشور، ایجاد همگرایی و وفاق در بین هیات، معرفی و تقویت هیات، ایجاد فضایی برای برگزاری نشست‌های هیات در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به‌روز پرستار و تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: امروز شجاعت و خدمات پرستاران به جامعه معرفی‌شده و باید دولت و جامعه مدیریتی کشور نیز به این قشر توجه کند.

وی قدردانی از خانواده جامعه پرستاری را نیز مطرح کرد و افزود: باید از شجاعت و ازخودگذشتگی خانواده پرستاران قدردانی شود، زیرا حمایت و ایثار خانواده پرستاران به ارائه خدمات والای این قشر کمک کرده است و از خانواده معزز پرستاران تشکر می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در ادامه به ساخت خانه موزه هیات اشاره کرد و گفت: در راستای رویکرد خوب شهرداری قم در ساخت خانه موزه شهدا، تبدیل منزل حاج ملأ حسین مولوی به‌عنوان استاد بسیاری از مداحان بزرگ شهر قم به خانه موزه مطرح‌شده است.

وی ساخت خانه موزه‌ها را در راستای بند دو سیاست‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای تقویت هویت دینی و انقلابی شهر قم دانست و بیان کرد: ساخت خانه موزه هیات باهدف پاسداشت میراث فرهنگی مذهبی شهر، معرفی الگوهای مداحی به کشور، ایجاد همگرایی و وفاق در بین هیات، معرفی و تقویت هیات، ایجاد فضایی برای برگزاری نشست‌های هیات در دستور کار قرار گرفت.

ملایی در پایان از اختصاص ردیف بودجه مشخص به ساخت خانه موزه اشاره کرد و گفت: این خانه در بافت تاریخی شهر قرار دارد و یک ردیف بودجه برای آن دیده‌شده و باید به این نکته توجه کنیم که خانه موزه شهدا مصوبه شورا را نداشته و تنها مصوبه کمیسیون را دارد و پیگیری‌های لازم برای آن انجام‌شده است.