حل نظام مسائل استان نیازمند پژوهش‌های کاربردی می باشد
حل نظام مسائل استان نیازمند پژوهش‌های کاربردی می باشد
آمره با تاکید بر این مهم که پژوهش‌ها باید مبتنی بر حل نظام مسائل استان و مسئله‌محور باشد، اظهار داشت: تقویت گفتگوهای پژوهش‌محور بین مراکز نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی به صورت عالمانه، راهکارهای مختلف را برای رفع مشکلات استان ارائه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم که به مناسبت هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برپا شده است، اظهار کرد: باید تمام ظرفیت‌های علمی و نخبگانی استان قم به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: تقویت گفتگوهای پژوهش‌محور بین مراکز نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی به صورت عالمانه، راهکارهای مختلف را برای رفع مشکلات استان ارائه می‌کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بیان و مراکز پژوهشی باید در توسعه استان نقش آفرینی کنند، مطرح کرد: فاصله بین ایده، پروپوزال تا حل مسائل و مشکلات را باید شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و هسته‌های فناور پر کنند.


وی با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها باید مبتنی بر نظام مسائل استان و مسئله محور باشند، عنوان کرد: افرادی که مسئولیت حل مسئله را برعهده دارند مقاله نمی‌خوانند بنابراین اگر پژوهشی انجام می‌شود که تنها خروجی آن منجر به انتشار مقاله گردد، باید بگویم بی‌فایده است.
آمره با بیان اینکه جامعه آکادمیک استان برای رسیدن به همدلی در راستای مسائل روز و دغدغه‌های استان باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی این فرصت را فراهم می‌سازد، تا با هم‌افزایی و کسب تجربه‌ای که دانشگاه‌ها و مراکز نخبگانی باهم دارند نمایشگاه هر سال بهتر از سال قبل برگزار می‌گردد.