شهرداری به‌تنهایی از پس هزینه‌های ناتمام پردیسان قم برنمی‌آید/تکمیل مکان نماز جمعه پردیسان نیاز به حمایت جدی دارد
شهرداری به‌تنهایی از پس هزینه‌های ناتمام پردیسان قم برنمی‌آید/تکمیل مکان نماز جمعه پردیسان نیاز به حمایت جدی دارد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی امام‌جمعه پردیسان گفت: با اسکان سریع مردم بدون اتمام اقدامات زیربنایی در پردیسان،‌ کار شهرداری‌ها زیاد شده درحالی‌که این چالش‌ها مانند ناتمامی معابر و پیاده راه‌ها نیاز به اعتبارات کشوری دارد و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده اتمام و اجرای آن بربیاید

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی در شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مناسبت‌های این روزها و روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان به ذات امریکا پی برده و استبداد ستیز هستند و عدالت‌خواهی را دنبال می‌کنند.
وی توجه مدیریت شهری را به منطقه پردیسان قابل‌توجه دانست و افزود: چالش‌های امروز و وضعیت امروز منطقه به نوع پایه‌گذاری منطقه در سال‌های ابتدایی برمی‌گردد و این مشکلات در تمام کشور و در شهرک‌هایی مانند منطقه پردیسان وجود دارد که بدون توجه به الزامات و حواشی با ساخت‌وساز سریع مردم را در نقطه‌ای ساکن کرده‌اند.
امام‌جمعه پردیسان ادامه داد: با اسکان سریع مردم بدون اتمام اقدامات زیربنایی،‌ کار شهرداری‌ها زیاد شده درحالی‌که این چالش‌ها مانند ناتمامی معابر و پیاده راه‌ها نیاز به اعتبارات کشوری دارد و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده اتمام و اجرای آن بربیاید؛ البته در سفر اخیر ریاست جمهوری به قم، به دنبال مصوباتی بودیم تا بتوانیم کارها را به مجاری اصلی آن بازگردانیم.
وی با ابراز تأسف از عدم اجرایی شدن مصوبات مربوط به اداره راه و شهرسازی تأکید کرد: آن بخش از مصوبات پیگیری خواهد شد اما ما به دنبال این هستیم امکانات بیشتری به منطقه پردیسان اختصاص داده شود و از حمایت شهرداری و شورای شهر از منطقه تشکر می‌کنیم.
حامدی، سپس مطالبات مردم و منطقه را بیان کرد و گفت: بر اساس رصد فرماندار قم،‌ نماز جمعه پردیسان پنجمین نماز جمعه کشور ازنظر جمعیت بوده و جمعیت قابل‌توجه ای در این نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند و نمی‌توانیم به این سادگی از کنار آن رد شده و به مسائل امنیتی آن بی‌توجه باشیم.
وی نماز جمعه را مسئله‌ای حاکمیتی برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز جمعه و مکان آن، ‌یک مسئله حاکمیتی بوده و با مسجد عادی محل متفاوت بوده و مقام معظم رهبری معتقد هستند که مساجد جامع و نماز جمعه قرارگاه‌های فرهنگی در شهر هستند و واقعیت این است که از ابتدا به آن فکر نکرده‌اند.
امام‌جمعه پردیسان، مکان برگزاری نماز جمعه در این منطقه را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: ساختمان مصلی در پردیسان نیمه‌تمام بوده و با توجه به بافت منطقه نمی‌توانیم بر عهده اهالی گذاشته و با همه کارهایی که در یک سال گذشته انجام‌شده اما با این سرعت، اتمام آن سال‌ها طول کشیده و به سیما و منظر منطقه آسیب می‌رساند.
وی به پتانسیل‌های منطقه پردیسان اشاره و خاطرنشان کرد: برای اداره نماز جمعه پردیسان با تغییر کاربری بخشی از زمین مسجد و صدور ساخت مجتمع تجاری به نام بازار آدینه می‌توانیم هزینه ساخت و اداره مسجد را بدون نیاز به ارگان‌هایی دیگر پرداخت کنیم که در مرحله نخست به شکل تجاری موقت بخشی از نیاز ستاد نماز جمعه برطرف شود.
حامدی، آغاز ساخت‌وساز در محدوده ۵۶۰ هکتاری را نیز یادآور شد و گفت: با اسکان شهروندان در این منطقه بر جمعیت افرادی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، افزوده خواهد شد و ما نیاز به مکانی مناسب و بزرگ‌تر داریم و نیاز است از امروز برای آینده نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.
وی در پایان تأکید کرد: ارتباط بین مردم و مدیریت شهری باید نزدیک‌تر باشد و تریبون نماز جمعه می‌تواند برای امیدآفرینی به مردم کمک کرده و اعضای شورا و شهرداری با حضور در میز خدمت نماز جمعه ارتباط مستقیم‌تری با مردم برقرار کنند.