تغییر رویکرد پژوهشی در مجموعه مدیریت شهری قم/نقش نمایشگاه‌های پژوهشی در امیدآفرینی در جامعه
تغییر رویکرد پژوهشی در مجموعه مدیریت شهری قم/نقش نمایشگاه‌های پژوهشی در امیدآفرینی در جامعه
دکتر دهناد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم از تغییر رویکرد حوزه پژوهش در مجموعه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام‌شده که مباحث مطالعاتی و آینده‌پژوهی نیز در همین مسیر در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه پردیس فارابی و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بیش‌تر غرفه‌های این نمایشگاه با تمرکز بر موضوعات کاربردی در حوزه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این‌گونه نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها این است که شرکت‌هایی که محصولی دارند و خدمتی ارائه می‌کنند این خدمات را به نمایش بگذارند، و افراد اجرایی نیز از نزدیک از آخرین دستاوردهای پژوهشی مجموعه‌های دانش‌بنیان مطلع شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها دانشجویان می‌توانند فضاهای کسب‌وکاری که نسبت به گذشته تغییر کرده را ببینند، مطرح کرد: در حال حاضر واقعیت فضای اشتغال و کسب‌وکار به این صورت است که تعداد خروجی‌های دانشگاه‌ها تناسبی با جذب دستگاه‌های دولتی ندارد، درنتیجه برای اینکه جامعه دانشگاهیان بتوانند اشتغال داشته باشند باید با فضاهای کسب‌وکاری جدید و نوین که دانش‌بنیان‌ها هستند آشنایی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که پویایی فعالیت‌ها و تنوع اقدامات بیان می‌شود تار و پودهای سنتی ذهن‌های دانشجویان را می‌شکافد و ابعاد جدیدی در ذهن این افراد ایجاد می‌کند.

دهناد با بیان اینکه تعریف کارهای گروهی و استارتاپی برای دانشجویان تأثیر زیادی در امیدآفرینی برای این افراد دارد، خاطرنشان کرد: تلاش شده مجموعه‌هایی که با مجموعه مدیریت شهری و شهرداری قم فعالیت دارند و یا محصول مرتبطی در این راستا دارند در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری نیز برای دیدن این دستاوردهای موجود حضور پیدا می‌کنند، عنوان کرد: برخی از این شرکت‌ها در سال جاری با شهرداری قرارداد امضا کرده و مورد حمایت مدیریت شهری هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم افزود: در این فناوری سیستمی طراحی‌شده است که با پردازش تصویر به‌صورت هوشمند تخلفاتی ازجمله پارک دوبل، پارک روی پل و پارک در محدوده توقف ممنوع را شناسایی و ثبت می‌کنند.

وی از تغییر رویکرد حوزه پژوهش در مجموعه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام‌شده که مباحث مطالعاتی و آینده‌پژوهی نیز در همین مسیر در حال انجام است.

دهناد با بیان اینکه در آینده‌پژوهی بر اساس روند گذشته تصویری از آینده را ترسیم می‌ک