لزوم بازنگری در هزینه‌های خدمات شهری برای کاهش هزینه‌های نگهداری شهر/رابطه مستقیم کیفیت حمل‌ونقل عمومی با آلودگی هوا
لزوم بازنگری در هزینه‌های خدمات شهری برای کاهش هزینه‌های نگهداری شهر/رابطه مستقیم کیفیت حمل‌ونقل عمومی با آلودگی هوا
دکتر اسلامی با تأکید بر بازنگری ساختار خدمات شهری گفت: روند افزایشی هزینه خدمات شهری زیاد بوده و بیشتر هزینه‌ها در بخش نیروی انسانی است که به نظر می‌رسد نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به روز ۲۶ آذرماه روز ملی حمل‌ونقل اظهار داشت: معضل آلودگی هوا به‌عنوان یکی از معضلات کلان‌شهرها ارتباط مستقیمی با کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی دارد.

وی با ابراز امیدواری از تغییر رفتارها و فرهنگ ترافیک در شهر افزود: برای افزایش استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی و کاهش تردد خودروهای شخصی، باید افزایش کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی در کنار کار فرهنگی در دستور کار معاونت حمل‌ونقل شهرداری و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قرار گرفته و به آن توجه شود و از رانندگان نمونه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به لایحه ۳۰ درصد کاهش بهای خدمات بازدید سازمان آتش‌نشانی از بیمارستان امام رضا(ع) متعلق به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان به قشر خاصی خدمات‌رسانی می‌کند و در دوران کرونا نیز بسیار فعال و در خدمت مردم بوده و شایسته این تخفیف است.

وی تأکید کرد: تبعیض ناروا اشکال دارد اما این تبعیض اشکال نداشته و این بیمارستان از سایر بیمارستان‌ها متفاوت است و نیاز به این مساعدت دارد.

اسلامی در پایان به افزایش هزینه خدمات شهری مانند رفت‌وروب اشاره کرد و گفت: روند افزایشی هزینه خدمات شهری زیاد بوده و بیشتر هزینه‌ها در بخش نیروی انسانی است، اما سؤال اصلی این است که با این روش می‌توانیم ادامه بدهیم یا خیر، که به نظر می‌رسد نیاز به بازنگری دارد.