فعالیت بیش از ۲۷ هزار راننده در حوزه جابجایی مسافر و بار در قم
فعالیت بیش از ۲۷ هزار راننده در حوزه جابجایی مسافر و بار در قم
دهناد با بیان اینکه امروز بیش از 8 هزار و 250 راننده در ناوگان تاکسیرانی، 350 راننده در ناوگان اتوبوس‌رانی و 7 هزار و 200 راننده نیز در ناوگان بار در محدوده شهری فعالیت می‌کنند، گفت: همچنین 9 هزار راننده در سرویس مدارس و 2 هزار و 500 راننده تاکسی اینترنتی در سطح شهر فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید محمدحسین دهناد در شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روز ۲۶ آذرماه و روز ملی حمل‌ونقل اظهار داشت: این روز یادآور روز ۲۶ آذرماه سال ۶۱ است که کالاهای اساسی کشور علیرغم اعتصابات با فرمان امام خمینی(ره) از بنادر جنوبی به تمام کشور فرستاده شد.

وی فرمان بسیج عمومی امام خمینی(ره) را یادآور شد و افزود: این روز بهانه است برای تقدیر از قشر زحمت‌کش رانندگان به‌خصوص رانندگانی که در شبکه حمل‌ونقل عمومی خدمت می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه امروز بیش از ۸ هزار و ۲۵۰ راننده در ناوگان تاکسیرانی، ۳۵۰ راننده در ناوگان اتوبوس‌رانی و ۷ هزار و ۲۰۰ راننده نیز در ناوگان بار در محدوده شهری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین ۹ هزار راننده در سرویس مدارس و ۲ هزار و ۵۰۰ راننده تاکسی اینترنتی در سطح شهر فعال هستند.

وی معیارهای انتخاب رانندگان نمونه را مورد توجه قرار داد و گفت: در ناوگان اتوبوس‌رانی علاوه بر توسعه کمی ناوگان و بهبود کیفی و توزیع منظم ناوگان بر اساس زمان‌بندی که رانندگان رعایت کردند و همچنین نظافت خودرو و برخورد مناسب با شهروندان، رانندگان نمونه انتخاب‌شده‌اند.

دهناد معیار انتخاب در ناوگان تاکسیرانی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تعدادی از معیار انتخاب در بخش تاکسیرانی، سرویس مدارس و تاکسی بی‌سیم نیز برخورد مناسب با شهروندان، حضور منظم و رعایت قوانین و مقررات بوده و افراد انتخاب‌شده نماینده تعداد زیادی از رانندگان نمونه در شهر قم هستند.

وی سپس در آیین رونمایی از کتابچه بودجه تصریح کرد: به مناسبت هفته پژوهش از چهار طرح پژوهشی رونمایی می‌شود که یکی از مه‌ترین طرح‌های با توجه به اهمیت شفافیت برای شهروندان که از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر بوده، کتابچه بودجه است که بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به زبان ساده برای شهروندان تهیه‌شده است و در سایت شهرداری و شورای شهر بارگذاری می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: از دیگر طرح‌های پژوهشی بررسی و تحلیل توسعه فیزیکی و مخاطرات شهرک پردیسان با تأکید بر مخاطرات سیلاب است، گردشگری مذهبی فرصت پنهان و حلقه مفقوده در درآمدزایی پایدار شهرداری‌ها، بررسی و کارشناسی قانون درامدهای پایدار شهرداری‌ها و طرح آخر شناسایی و تحلیل منابع درآمدی و هزینه‌های توسعه افقی شهر است.