اجرای پروژه رفع آب‌گرفتگی در ۷ نقطه شهر قم/طراحی جامع نقاط حادثه‌خیز آب‌گرفتگی شهر
اجرای پروژه رفع آب‌گرفتگی در ۷ نقطه شهر قم/طراحی جامع نقاط حادثه‌خیز آب‌گرفتگی شهر
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از طراحی و اجرای هفت پروژه رفع آب‌گرفتگی در شهر خبر داد و گفت: اجرای لوله‌گذاری بلوار محتشم کاشانی با اعتباری بالغ‌بر 255 میلیارد ریال و به مدت 9 ماه بزرگ‌ترین پروژه از این هفت پروژه است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید محمدحسین دهناد در شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) به مشکلات شهر در زمان بارندگی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات در زمان بارندگی‌ها که شهر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، چالش آب‌گرفتگی است.

وی افزود: شهرداری طی یک سال گذشته مطالعات و طراحی جامعی بر روی مقاطعی که مشکل آب‌گرفتگی داشته انجام داده و ۶۳ مقطع در هشت منطقه شهری شناسایی شد که شدت آب‌گرفتگی آن متفاوت است که یکی از این مقاطع در منطقه یک واقع‌شده و در رینگ شرقی است.

وی به لایحه اخذ مجوز انجام پروژه لوله‌گذاری بلوار محتشم کاشانی و رینگ شرقی کمربندی امام علی(ع) پرداخت و تصریح کرد: این پیمان در حدود ۲۵۵ میلیارد ریال بوده و در بودجه نیز اعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته‌شده بود که در مدت ۹ ماه باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برای شروع کار در حدود ۲۵ درصد مبلغ پیمان نیز به‌صورت پیش‌پرداخت خواهد بود و شرکت مورد نظر دارای رده ۴ رشته آب و رده ۵ رشته ابنیه است.

وی از طراحی هفت پروژه دیگر نیز خبر داد و بیان کرد: این هفت پروژه نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال و ابتدای سال آینده در مناطق اجرای می‌شود که شامل لوله‌گذاری کمربندی شرقی با تقاطع فرهنگیان، تقاطع عمار یاسر، لوله‌گذاری خیابان آیت‌الله کاشانی،‌ خیابان آیت‌الله بافقی و محدوده کوچه۶۷ رسالت تا تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم(ص) و ایجاد مخزن سپتیک برای بلوار حمزه سیدالشهدا و خیابان نوبهار است.

دهناد در پایان ابراز کرد: این ۷ پروژه چون مبلغی زیر ۲۰۰ میلیارد ریال داشته در شورا مطرح نشده اما در مرحله اجرا بوده و بزرگ‌ترین پروژه نیز لوله‌گذاری بلوار محتشم کاشانی و رینگ شرقی کمربندی امام علی (ع) است که کمیسیون با بررسی‌هایی که انجام داده با اجرای آن موافق است.