لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در سیما و منظر شهری/اجازه نابودی باغات را ندهید
لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در سیما و منظر شهری/اجازه نابودی باغات را ندهید
دکتر سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: خوشبختانه فرهنگ قوی‌ و غنی‌ای در کشور ما وجود دارد و باید در سیما و منظر شهری از آن بهره‌مند شویم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت صبح امروز در بیست و نهمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی قم در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری تلاش و زحمات بسیاری دارند که مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تلاش مستقیم با نشاط اجتماعی دارد، مطرح کرد: در شرایط مختلف ازجمله شرایط کنونی باید هرچه بیش‌تر تلاش کنیم تا این نشاط را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید در راستای حفظ فضای سبز کنونی تلاش کنیم، عنوان کرد: متأسفانه با کم‌توجهی‌هایی که در گذشته انجام شد شاهد قطع کردن درختان باغات شهرها بودیم که آسیب‌های بسیاری در ادامه به‌دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز مناسب با اقلیم شهرها نیز اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی و بومی‌سازی کشت فضای سبز و درخت می‌تواند در راستای کاهش هزینه‌های نگهداری اثرگذار باشد.

سبحانی ثابت از تأکید مقام معظم رهبری بر کاشت درختان مثمر یاد کرد و گفت: خوشبختانه فرهنگ قوی‌ و غنی‌ای در کشور ما وجود دارد و باید در سیما و منظر شهری از آن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در سیما و منظر شهری موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: این موضوعات ارزشمند هستند چراکه اعلان و معرفی شهیدان می‌تواند بسیاری از فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.