ضرورت توجه به درآمدهای پایدار شهرداری در سال ۱۴۰۲/تدبیری برای قانون جدید درآمدهای پایدار اندیشیده شود
ضرورت توجه به درآمدهای پایدار شهرداری در سال ۱۴۰۲/تدبیری برای قانون جدید درآمدهای پایدار اندیشیده شود
اخوان به عدم تمدید و صدور مجوز تجاری موقت در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، مشکلات درآمدی شهرداری در سال 1402 زیاد خواهد بود و باید برای آن راه‌حلی پیدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به موضوع عدم تمدید تجاری‌های موقت در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: ما با توجه به لیست قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در سال آینده مشکلات زیاد خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به قانون جدید تمدید تجاری‌های موقت پردیسان و ماده ۳۷ تجاری موقت شهرداری در سال آینده انجام نمی‌شود و حتی تغییر کاربری دائم نیز تا حدی زیر سوال رفته و در مورد کسب حق و حقوق شهرداری از منظر تعرفه حوزه درآمد به‌صورت جدی کار را آغاز کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: باید کار به‌صورت جدی و فشرده‌تر انجام شود تا در زمان مقرر بتوانیم جبران مافات مشکلاتی که در درآمد پایدار ایجادشده و یکی از آن‌ها اخذ و تمدید مجوز تجاری موقت بوده را داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قانون ۶۴ مالیات که کمیسیون آن در حال برگزاری است و ظاهراً برای سال ۱۴۰۲ اجرایی نمی‌شود مشکلات درآمدی شهرداری در سال ۱۴۰۲ زیاد خواهد بود و باید برایان راه‌حلی پیدا کنیم.