شهید سلیمانی الگوی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است
شهید سلیمانی الگوی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است
دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم، شهید سردار سلیمانی الگوی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دانست و گفت: شهید سلیمانی هم قهرمان ملت ایران و هم قهرمان امت اسلامی شد و ملت ایران نام شهید سلیمانی و همراهان وی را بزرگ خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار داشت: روز ۹ دی‌ماه، روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت است، روزی که در واقع امت، خالق حماسه ماندگار ۹ دی شده و با هدایت‌های الهی به هنگام در صحنه حضور پیداکرده و بزرگ‌ترین فتنه علیه نظام را خنثی کردند.

وی با یادآوری روز وفات آیت‌الله مصباح یزدی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی در کنار هم برای تحکیم مبانی اسلام و انقلاب اسلامی و ورود به تمدن اسلامی تلاش کردند و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تأکید داشتند که این دو بزرگوار در این سه حوزه الگو هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: روز ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی روز جهانی مقاومت و شهادت است، کسی که الگوی اخلاص و عمل است و ازنظر مقام معظم رهبری شهادت سردار سلیمانی یک حادثه تاریخی است، ‌حادثه‌ای که از یاد تاریخ نخواهد رفت و ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هم قهرمان ملت ایران و هم قهرمان امت اسلامی شد و ملت ایران نام شهید سلیمانی و همراهان وی را بزرگ خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به ماده ۱۰۱ و اشکالات شکلی لوایح اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۰۱، شهرداری ابتدا باید ۲۵ درصد سرانه را تعیین تکلیف کند و بعد سراغ شوارع طرح تفصیلی و سپس به سراغ شوارع طرح تفکیک بروید، این شیوه را بعضی از مدیران منطقه از آن خبر ندارند و باید به‌صورت بخشنامه به تمام مناطق فرستاده شود.

وی در ادامه به لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور را مطرح کرد و گفت: این پول در قالب طرح‌های عمرانی به شهرداری برگردانده می‌شود و کمک بلاعوض نخواهد بود و متولی مشخصی دارد.