تورهای هویتی برای دهه هشتادی‌ها برای نخستین بار در قم برگزار می‌شود
تورهای هویتی برای دهه هشتادی‌ها برای نخستین بار در قم برگزار می‌شود
دکتر ملایی با اشاره به برگزاری تورهای هویتی برای دانش‌آموزان در شهرداری قم اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در شهرداری ردیف بودجه‌ای مبنی بر برگزاری تورهای گردشگری هویتی با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان اختصاص داده‌شده و این اتفاق بسیار خوبی در این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با گرامی داشت دهه بصیرت اظهار داشت: شهرداری قم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی پیش‌قدم است.

وی لایحه اخذ مجوز تسهیلات برای مساعدت در برگزاری اردوی راهیان نور را مطرح کرد و افزود: شهرداری در سال‌های گذشته نیز کمک‌هایی برای برگزاری اردوی راهیان نور داشته و شورا نیز در دوره‌های مختلف بر این کمک اهتمام داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در سال‌های گذشته این لایحه‌ها در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شد، اما این‌بار در این کمیسیون این موضوع بررسی نشده است.

وی در ادامه از برگزاری تورهای هویتی برای دانش‌آموزان در شهرداری قم خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در شهرداری ردیف بودجه‌ای مبنی بر برگزاری تورهای گردشگری هویتی با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان اختصاص داده‌شده و این اتفاق بسیار خوبی در این حوزه است.

ملایی تأکید کرد: این تور برای دهه هشتادی است تا عناصر هویتی در شهر به آن‌ها معرفی شود اما این مبلغ به نسبت کاری که قرار است انجام شود، کم بوده و باید در این حوزه کار کرد.

وی سپس به اهمیت تدوین پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی در شهر اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه پیوست فرهنگی جای کار بسیاری وجود دارد، اما در این حوزه اتفاقی نیفتاده است و باید بخش پژوهش درگیر این حوزه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در ادامه جلسه به لایحه اخذ مجوز حق‌القدم ائمه جماعات شهرداری قم و سازمان‌های وابسته اشاره کرد و گفت: باید این موضوعات در کمیسیون فرهنگی مطرح شود تا ما بتوانیم گزارش از موضوعات راهبردی آن بگیریم اما متأسفانه تنها در کمیسیون بودجه مطرح می‌شود.