خرید ۱۰۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای سازمان قطار شهری در قالب تسهیلات بانکی
خرید ۱۰۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای سازمان قطار شهری در قالب تسهیلات بانکی
صابری، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم از موافقت شورای اسلامی شهر قم برای دریافت تسهیلات بانکی برای خرید 1000 میلیارد ریال تجهیزات برای سازمان قطار شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین صابری در شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز تسهیلات برای مساعدت در برگزاری اردوی راهیان نور را مطرح کرد و اظهار داشت: این تسهیلات باید از طرف استان به شهرداری بازگردانده شود و همچنین این مبلغ به دانش‌آموزان شهر قم اختصاص داده می‌شود و با این دو قید در کمیسیون مصوب شده است.

وی در ادامه به لایحه اخذ مجوز حق‌القدم ائمه جماعات شهرداری قم و سازمان‌های وابسته اشاره کرد و افزود: مبلغ پیشنهادی برای امسال توسط ستاد اقامه نماز یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یکی از مشکلات این لایحه زمان آن است و باید این درخواست در ابتدای سال به شورا و شهرداری داده شود تا در زمان تصویب بودجه برای آن ردیفی مشخص شود و برای سال ۱۴۰۲ تا خردادماه به شورا ارسال شود.

وی در ادامه به اخذ مجوز دریافت تسهیلات از بانک شهر به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال با معرفی سازمان قطار شهری را مطرح و خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم که شهرداری امکان دریافت تسهیلات به‌صورت مستقیم از بانک را ندارد در قالب یکی از سازمان‌ها این تسهیلات را درخواست می‌کند.

صابری در پایان ابراز کرد: البته این تسهیلات قرار است در سازمان قطار شهری هزینه شود و تجهیزات موردنیاز سازمان قطار شهری خریداری شود، این تسهیلات به‌صورت ماهانه و با ۱۸ درصد سود از طرف سازمان قطار شهری شهرداری قم به بانک بازگردانده می‌شود.