لزوم توجه به هویت انقلابی و ایجاد نشاط و امید آفرینی در برنامه‌های فرهنگی شهر
لزوم توجه به هویت انقلابی و ایجاد نشاط و امید آفرینی در برنامه‌های فرهنگی شهر
ملایی با تاکید بر لزوم توجه به هویت انقلابی و ایجاد نشاط و امید آفرینی در برنامه‌های فرهنگی شهر گفت: باید با اجرای نهضت روشنگری، دستاوردهای انقلاب را معرفی کنیم، در نهضت تبیین، دشمنان اسلام و توطئه ها به مردم نشان داده شود و در نهضت خدمتگذاری تلاش کنیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در دومین نشست هم اندیشی روسای کمیسیونهای فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای بصیرانقلاب که با حضور آیت الله رجبی رئیس موسسه امام خمینی(ره) و دکتر سیدمجید امامی دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور و همچنین روسای کمیسیونهای فرهنگی شهرهای قم، مشهد، اصفهان، جهرم، تربت حیدریه، ورامین، یزد و تبریز در شورای اسلامی شهر قم برگزار شد اظهار داشت: امروز دشمن با تمام نیرو در میدان است.
وی معرفی هویت انقلابی را مهم ترین برنامه شوراها دانست و افزود: باید با معرفی هویتهای انقلابی در شهرها به مردم به خصوص دهه هشتادی‌ها ونودیها بپردازیم و جایگاه روحانیت را به عنوان مهمترین نقش در پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تبعیت از رهبری و امام را مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: باید دستاوردهای انقلاب به درستی بین نوجوانان تبیین و جبهه های انقلابی با مشارکت مردم درجامعه فعال شود تا دشمن از هیجانات نوجوانان استفاده نکند.
وی ایام الله دهه فجر را یادآورشد و گفت: باید تمام برنامه های ایام الله دهه فجر با مشارکت مردم و رویکرد خانواده، زنان و نوجوانان برگزار شود و مردم را برای حضور در این مراسم به صحنه و اجتماع دعوت کنیم و ایجاد نشاط و امیدافرینی را در صدراین برنامه ها قرار دهیم.
ملایی سپس شهدای انقلاب اسلامی شهر قم را ۱۰۰ شهید اعلام و خاطرنشان کرد: شهر قم در جریان انقلاب ۱۰۰ شهید به نظام تقدیم کرده که ۶ شهید آن در روز ۱۹ دی بوده که باید به مردم معرفی شود زیرا شهدای انقلاب و رویداها و اتفاقات انقلاب در این چند سال گذشته مهجور مانده است.
وی سپس اجرای سه نهضت تبیین، روشنگری و خدمتگذاری را مطرح کرد و گفت: باید با اجرای نهضت روشنگری دستاوردهای انقلاب را معرفی کنیم، در نهضت تبیین دشمنان اسلام و توطئه ها به مردم نشان داده شود و در نهضت خدمتگذاری تلاش کنیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم از برگزاری تور گردشگری انقلابی در شهر قم خبر داد و ابراز کرد: شهرداری و شورای شهر قم درجهت تقویت هویت انقلابی دهه هشتادی‌ها و نودها تور گردشگری انقلابی راه اندازی کرده و مکانها و شخصیتها تاثیرگذار در انقلاب را به نوجوانان معرفی میکند.
وی تاکید دوباره بر تقویت هویت انقلابی مردم به خصوص نوجوانان را مطرح و تصریح کرد: در شهر قم به رویداد سازی و صنایع فرهنگی به خوبی توجه میشود و دفاتر رشد در استان و مراکز علمی و فرهنگی فعال است، قم با توجه به تعبیررهبری که شهر قیام و شهر قیام کننده است باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد.
ملایی در پایان یادآور شد: برای مبارزه با توطئه‌های دشمن تنها با سلاح هنر میتوانیم به میدان بیایم و نباید از این مهم غافل شویم و توهین اخیر به مقام ولایت و رهبری را محکوم کرده و پاسخ خواهیم داد.