لزوم تدوین راهکارهای عملی و کاربردی در حوزه فرهنگ/در حوزه فرهنگ نیاز به پژوهش داریم
لزوم تدوین راهکارهای عملی و کاربردی در حوزه فرهنگ/در حوزه فرهنگ نیاز به پژوهش داریم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت با تأکید بر شناخت ویژگی‌های فرهنگی شهرهای انقلابی گفت: با شناسایی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و بهره بردن از آن‌ها می‌توانیم برای انقلابی کردن شهرها و نوجوانان راهکارهای عملی و کاربردی در حوزه فرهنگ تدوین کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در دومین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای حماسه‌ساز انقلابی اظهار داشت: هم‌افزایی یکی از مهم‌ترین خصایص شهرهای انقلابی بوده و هست و مدیران و مردم این شهرها روحیه انقلابی دارند.

وی با بیان اینکه شهرهایی که در انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده‌اند دارای اشتراکات زیادی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند اضافه کرد: باید با پژوهش و تحقیق این اشتراکات شناسایی و تدوین شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: با شناسایی این ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و بهره بردن از آن‌ها می‌توانیم شهرها را انقلابی کنیم و در این مسیر نگه داریم.

وی از اقدام یکی از شهرها در شناسایی علل اعتراضات دانش آموزان نام برد و گفت: یکی از شهرها در اردویی سه‌روزه توانست عوامل تأثیرگذار در اعتشاشات را شناسایی کند،‌ امروز ما نیاز به این نوع تحقیقات و پژوهش‌ها نیاز داریم تا بتوانیم نسخه عملی برای فعالیت‌های فرهنگی تدوین کنیم.

استقامت در پایان یادآور شد: امروز ما به یک راهکار عملی برای کارهای فرهنگی و اجتماعی نیاز داریم تا بتوانیم نوجوانان و جوانان را در مسیر انقلاب و نظام هدایت کرده و نگه داریم.