پروژه تونل شهدای امنیت سبب رونق منطقه ۲ خواهد شد/ رویکرد توزیع عادلانه خدمات در مناطق شهری
پروژه تونل شهدای امنیت سبب رونق منطقه ۲ خواهد شد/ رویکرد توزیع عادلانه خدمات در مناطق شهری
دکتر اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال توزیع عادلانه در مناطق مختلف شهر هستیم، گفت: پروژه تونل شهدای امنیت در ادامه بلوار جمهوری، منطقه 4 شهری را که ازجمله مناطق برخوردار محسوب می‌شود را به منطقه 2 و دل بافت کم برخوردار شهری متصل کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی عصر امروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه در مراسم آغاز مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” به‌منظور افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهری به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال که با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: خداوند عمران و آبادانی را از نعمت‌های ارزشمند خود معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم، عمران و آبادانی از آثار رحمت الهی معرفی‌شده است، مطرح کرد: دولت مردمی به دلیل شرایط تحریمی و اثرات سوء مدیریتی که به ارث برده است دچار محدودیت‌هایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری قم نیز در سایه همین دولت مردمی توانسته با توجه به تمام این محدودیت‌ها، پروژه‌های متعدد و متنوعی را برای قم به بهره‌برداری برساند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر قم اجرای پروژه‌های عمرانی در محله‌های کم برخوردار را در دستور کار قرار داده است و کمیته‌ای را نیز متناسب با این موضوع تشکیل داده است.

اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال توزیع عادلانه در مناطق مختلف شهر هستیم، خاطرنشان کرد: پروژه تونل شهدای امنیت در ادامه بلوار جمهوری، منطقه ۴ شهری را که ازجمله مناطق برخوردار محسوب می‌شود را به منطقه ۲ و دل بافت کم برخوردار شهری متصل کرده است.

وی اضافه کرد: این موضوع موجب خواهد شد تا در سال‌های آینده این محدوده نیز رونق گرفته و به محدوده‌های برخوردار شهری اضافه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم کمبود پارکینگ در قم را مدنظر قرار داد و افزود: شورای اسلامی شهر قم درآمدهای حاصل از پارکینگ‌ها را در یک حساب مستقل قرارداده است و در حال حاضر دو پارکینگ بزرگ شهری آماده بهره‌برداری هستند، ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه نابسامانی هسته مرکزی شهر قم یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، تصریح کرد: خوشبختانه در مسیر ساماندهی این محدوده قرار گرفته‌ایم و در این راستا قرارداد سرمایه‌گذاری منعقدشده است.

اسلامی با اشاره به اینکه شاهد افتتاح پروژه‌هایی هستیم که مستقیم با آرامش شهروندان مرتبط است، یادآور شد: ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح خط سریع‌السیر اتوبوس‌ها، تزریق ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهر، افتتاح بوستان خضر نبی، افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی منطقه هشت، افتتاح فاز دو بوستان کوثر، افتتاح بوستان ۱۱ هکتاری مقداد و … اشاره کرد.

وی در پایان تأکید کرد: شهر قم یکی از شهرهای کویری کشور است ولی توانسته در حوزه فضای سبز به موفقیت‌های خوبی برسد.