برگزاری یادواره‌های شهدا موجب افزایش بصیرت جامعه ‌شود
برگزاری یادواره‌های شهدا موجب افزایش بصیرت جامعه ‌شود
دکتر ملایی در یادواره «روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی و همرزمان» در حسینیه حضرت امام حسن عسکری(ع) افزود: همه در انتقال مفاهیم ارزشی و پیام شهدا به نسل جوان مسئولیت داریم و باید سواد، آگاهی و بصیرت مردم را نسبت به مفاهیم ارزشی خودمان تقویت کنیم تا در دام دشمنان قرار نگیریم.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم؛ دکتر مصطفی ملایی خاطرنشان کرد: غرب در خصوص جنگ نرم و یا تهدید نرم به دنبال این است که قهرمانان، شخصیت‌ها، باورها و مفاهیم ارزشی و اعتقادی که برای ما مهم است را در جامعه خودمان، از ما بگیرند.

وی ادامه داد: غرب به دنبال قداست‌زدایی و اعتبارزدایی از شخصیت‌های ارزشمند، شهدا و مکتب‌هایی همچون مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و مبانی و مفاهیم ارزشی و اعتقادی ماست.

ملایی افزود: چون در جنگ سخت نتوانستند؛ دارند در قالب جنگ نرم وارد می‌شوند، یعنی در جنگ نرم از امکانات و افراد خودمان استفاده می‌کنند، برای اینکه بتوانند آن جابجایی مفهومی، اعتقادی و باوری را انجام دهند.

وی اضافه کرد: غرب به دنبال این است که آن مفاهیمی ارزشی که باعث تحقق انقلاب اسلامی ما شد و شخصیت‌هایی همچون شهید نواب صفوی و بقیه شهیدان عظیم‌الشان (چه قبل از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس) را از ما بگیرند.

وی با بیان اینکه با استفاده از ابزارهای جنگ نرم این مفاهیم و ارزش‌ها را از ما می‌خواهند بگیرند، بیان کرد: می‌خواهند در قالب بستر رسانه و ابزارهای هنری؛ جابجایی اعتقادی در ما ایجاد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: غرب با تئوری‌سازی در بستر مفاهیم گوناگون، می‌خواهد ذهن جوان ما را تغییر دهد.