حرکت شهرداری قم در عرصه افزایش ثروت ملی با حفظ محیط زیست
حرکت شهرداری قم در عرصه افزایش ثروت ملی با حفظ محیط زیست
مهندس امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: با بازگشت سرمایه‌ها به فرآیند زندگی، خط دوم پردازش زباله‌ها در قم در عرصه ثروت ملی مؤثر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از ۷ پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی پایداری رعایت مسائل اکولوژی و محیط زیستی است.

وی با اشاره به اینکه رعایت مسائل اکولوژی و محیط زیستی زمین به پایداری زیستگاه و سکونتگاه‌ها می‌انجامد، مطرح کرد: این موضوع محورهای مختلفی دارد که یکی از آن محورها رعایت پاک بودن زمین است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برای داشتن زمین پاک نباید زمین را بیازاریم، عنوان کرد: آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنیم نباید به‌گونه‌ای باشد که زمین آلوده شود و کارکرد اصلی خود را از دست دهد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این‌ کار برای کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ، استفاده از راهکارهای عملیاتی بازیافت زباله‌های شهری و شهروندان است.

امراللهی با اشاره به اینکه شاهد افتتاح خط دوم پردازش زباله‌ها در قم هستیم، خاطرنشان کرد: این فاز دوم میزان ضریب دفن زباله در قم را به صفر رسانده که یک اقدام مهم و مؤثر است.

وی با بیان اینکه بازگشت سرمایه‌ها در این طرح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: این بخش سرمایه‌هایی است که به‌صورت دورریختنی از زندگی شهروندان خارج می‌شود که در اثر فعالیت‌های بسیاری تولیدشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این سایت به پاک بودن زمین کمک می‌کند، یادآور شد: با بازگشت سرمایه‌ها به فرآیند زندگی این سایت در عرصه ثروت ملی نیز مؤثر خواهد بود.