مدیریت شهری برای تجمع‌های مردمی میدانی آیینی طراحی کند
مدیریت شهری برای تجمع‌های مردمی میدانی آیینی طراحی کند
دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مناسبتهای ملی و مذهبی در ایام دهه فجر در شهر مقدس قم، اظهار داشت: مدیریت شهری برای تجمع‌های مردمی میدانی آیینی طراحی کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به ایام یوم الله دهه فجر تاریخچه‌ای از روزهای انقلاب و مناسبت‌های بهمن ماه را یادآور شد و اظهار داشت: در روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بزرگترین مراسم استقبال از معمار انقلاب اسلامی در جهان برگزار شد و امام خمینی(ره) با مقتدرانه‌ترین جایگاه به ایران وارد شد و نظام جمهوری اسلامی ایران را بنا کرد.
وی تاسیس انقلاب اسلامی بر مبنای قوانین دین اسلام را نوری بر قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان دانست و افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری وقتی صحبت از نظام جمهوری اسلامی می‌شود یعنی مبنای ارزشهای کشور باید مطابق با اسلام باشد و در جمهوریت نیز شکل حکومت را باید مردم تعیین کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با توجه به درخواست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر قم مبنی بر ساخت میدان آیینی در شهر قم گفت: بعضی از شهرها از قبل ساختار آن را داشته اند اما در شهر قم وجود ندارد، لذا کمیسیونهای عمرانی و شهرسازی در کنار شهرداری این موضوع را در دستور کار قرار دهند.
وی سپس به ساخت نمادهایی متناسب به تاریخ شهر قم نیز اشاره و بیان کرد: شهرداری و شورا بودجه‌ای واحد دارند و لوایح شهرداری در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید از طرف شهرداری طرحها مطرح شود تا ما بتوانیم بودجه مورد نیاز آن را تامین کنیم.
اسلامی در ادامه جلسه به طرح بسط شرقی حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در این طرح هیج ملکی نباید معارض داشته باشد و تمام تملک عرصه باید به صورت کامل انجام شود، سپس به پیمانکار واگذار شود، عدم اتمام تملک اعضای شورا را نگران کرده و از شهرداری می‌خواهیم مواردی که باعث فسق یا تغییر و جریمه از طرف پیمانکار میشود را حل کند.
وی خاطرنشان کرد: پیمانکار قبول کرده است که در چند پلاک باقی مانده مشکلی در کلیت قرارداد ایحاد نخواهد کرد و سند آن به شورا عرضه شده است، در این پروژه باید تمام مراحل کار و هزینه‌ها به شورا ارائه شود تا به عنوان ناظر چهارم به پروژه نظارت لازم را داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: در این قرارداد باید اجرای دو مرحله ای پروژه نیز قید شود و شهرداری سندی به شورا ارائه دهد که از نظر ترافیکی این بخش شهر دچار مشکل نخواهد شد، و اصل پروژه نباید به تجاری تغییر کند و کارکرد پارگینگ ان باید حفظ شود و قابل تغییر نیست.
وی در پایان در مورد نام گذاری شوارع بیان کرد: نام گذاری شوارع بر عهده شورای شهر بوده و باید اقبال عموم را در نام گذاری ها لحاظ کنیم زیرا ما برای رضایت مردم کار میکنیم و در این مورد نیز نظر مردم بر قوانین ما ارجحیت دارد.