نام گذاری معابر بر اساس درخواست و اقبال مردم انجام شود
نام گذاری معابر بر اساس درخواست و اقبال مردم انجام شود
امرالهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم درباره نام گذاری 31 معبر در سطح شهر گفت: جایگاه شهید قابل تعریف نیست اما بعضی از شهدا مورد اقبال مردم و اجتماعی قرار میگیرد و باید در نام گذاری به درخواست مردم و اقبال مردم توجه کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم،‌ مهندس روح الله امراللهی در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد الحاق ۲۵۰ متر زمین به مسجد چهارمردان را در قالب لایحه ای مطرح کرد و گفت: شهرداری زمین‌هایی که امکان وارگذاری ان به مساجد باشد و تا شعاع معینی از آن مسجد نباشد با حفظ مالکیتش به مسجد واگذار میکند تا کارکرد فرهنگی و مذهبی داشته باشد، مسجد چهارمردان نیز به فضای بیشتری برای کارهای فرهنگی دارد.
وی در ادامه به زمینی به متراژ یک میلیون ۱۵۳ متر مربع به شکل موقوفه مربوط به ورثه اردیبلی در جعفریه اشاره کرد و گفت: بخشی از این زمین در حدود ۳۶ درصد آن در شوراع قرار گرفته و بوستان شده است، یک میلیون ۲۹ هزار متر مربع نیز در اختیار وراث است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با توجه به این که این زمین خارج از محدوده است توافق شده ۱۵ درصد عوارض پرداخت کنند و این توافق بر اساس یک چشم انداز خدمتی انجام میشود که ساماندهی ورودی جعفریه در ان دیده شده است.
وی ادامه داد: در این توافق بخشی از کارگاهی این محدوده جمع آوری می‌شود و این نگاه راهبردی و خدمتی بوده و شهرداری نگاه انتفاعی به آن ندارد.
امراللهی در ادامه درباره نام گذاری ۳۱ معبر در سطح شهر توضیحاتی را ارائه داد و گفت: جایگاه شهید قابل تعریف نیست اما بعضی از شهدا مورد اقبال مردم و اجتماعی قرار میگیرد و باید در نام گذاری به درخواست مردم و اقبال مردم توجه کنیم.