رویکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی توسعه کمی و استفاده بهینه است
رویکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی توسعه کمی و استفاده بهینه است
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک گفت: از ابتدای سال رویکرد شهرداری در بهره‌برداری از ناوگان اتوبوسرانی علاوه بر توسعه کمی ناوگان، استفاده بهتر از داشته های شهرداری بوده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم،‌ دکتر سید محمد حسین دهناد در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد به لایحه تعدیل بهره برداری از ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال رویکرد شهرداری در بهره‌برداری از ناوگان اتوبوسرانی علاوه بر توسعه کمی ناوگان، استفاده بهتر از داشته های شهرداری بوده است.
وی افزود: در روند قبل تنها پرداخت حقوق به راننده انجام می‌شد و تفاوتی در دریافتی رانندگان وجود نداشت، اما در رویکرد جدید شاخصهای جدیدی از عملکرد راننده به نحو و میزان پرداخت حقوق رانندگان اضافه شد، در این محاسبه جرایم نیز محاسبه می‌شود که اختلافهایی ایجاد کرده بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: در قرارداد سال گذشته ۱۶۰ دستگاه اتوبوس به صورت فعال و ۳۰ دستگاه به صورت رزرو در اختیار شرکت قرار گرفته بود، اما تغییراتی در برنامه شهرداری در خرید ۵۰ اتوبوس و زمان متفاوت تحویل اتوبوسها قرارداد شرکت پیمانکار را دچار مشکلاتی کرده است.
وی ادامه داد: در قرار داد ۱۶۰ دستگاه محاسبه شده بود در حالی که به صورت میانگین ۱۲۵ دستگاه فعال بود که سبب شده بود در نحو محاسبه سرفاصله زمانی اشکال ایجاد شود، البته پیش بینی تغییر تعداد اتوبوسها در قراردادها دیده شده بود، در نتیجه برای حل این مشکل در یک صورت جلسه به این کاهش تعداد ناوگان اشاره شده و به تایید دستگاههای مختلف رسیده است.