لزوم ارزیابی عملکرد شهرها در نمایشگاه شهر پایدار
لزوم ارزیابی عملکرد شهرها در نمایشگاه شهر پایدار
دکتر سبحانی با تأکید بر لزوم ارزیابی عملکرد شهرها در نمایشگاه شهر پایدار گفت: وقتی شهرها چک‌لیست مشخصی برای ورود به نمایشگاه داشته باشند می‌توانیم عملکرد هر شهر را بر اساس شاخص‌های مشخص بسنجیم و این به معنای کاربردی بودن نمایشگاه در درازمدت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در گفت‌وگوی در حاشیه نمایشگاه شهر پایدار در شهر کیش با تأکید بر ارزیابی اطلاعات و پژوهش‌های شهرها اظهار داشت: باید مدیران شهری بر طبق یک برنامه و هدف مشخص و با رویکرد پاسخ‌دهی به نمایشگاه بیایند تا شاهد عملکرد درست شهردارها باشیم.
وی ارزیابی شهرها را بر اساس روند پیشرفت خود شهر موردتوجه قرار داد و افزود: باید هر شهر قبل از نمایشگاه از روند توسعه سایر شهرها بازدید کند و در پایان میزان پیشرفت خود شهر را موردبررسی قرار داده و گزارش آن را ارائه دهد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برپایی نمایشگاه نیاز به خروجی قابل‌اجرا داشته و باید نمره هر شهر در پایان نمایشگاه مشخص شود تا بتوانیم بر اساس دستاورد درست و منطقی مسیر جدیدی برای شهر تعریف کنیم.
وی ادامه داد: این ارزیابی درست می‌تواند به ارتقاء مدیریت شهری کمک زیادی کرده و شهرها می‌توانند از تجربیات یکدیگر به‌صورت کاربردی استفاده کنند و تبادل تجربیات داشته باشند، با این رویکرد نمایشگاه دستاوردی قابل‌توجه برای شهرها خواهد داشت.
سبحانی ثابت یادآور شد: نمایشگاه این فرصت را به مدیریت شهری می‌دهد که تمام تخصص‌های مربوط به حوزه شهری در کنار هم جمع شوند، چنانچه نمایشگاه برنامه منسجم‌تری را به شهرها اعلام کرده بود میتوانستیم میزگردهای تخصصی در نمایشگاه برپا کنیم.
وی تأکید کرد: بر اساس برنامه اعضای شورا در سطح کلان و مدیران شهری با تجربیات خود می‌توانستند در این نمایشگاه با نگاهی تخصصی‌تر شرکت کنند و درنتیجه خروجی بهتری برای نمایشگاه پیش‌بینی کنیم و این اتفاق به توسعه شهرها کمک بسیاری می‌کرد.