جشنواره فیلم فجر پشتوانه مردمی دارد/ «سرهنگ ثریا» فیلمی موفق در روایت جنایات منافقین است
جشنواره فیلم فجر پشتوانه مردمی دارد/ «سرهنگ ثریا» فیلمی موفق در روایت جنایات منافقین است
آمره با اشاره به اینکه هر حرکت فرهنگی و اجتماعی که پشتوانه قوی مردمی داشته باشد، قابل تحریم نیست‌‌، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور با وجود برخی ناملایمتی‌ها، اما مانند گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره در حاشیه برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور امسال با معرفی آثاری از سینماگرانِ تازه کار و با تجربه در حال اجراست و می بینید با وجود برخی ناملایمتی‌ها این جشنواره معتبر، مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در واقع هر حرکت فرهنگی و اجتماعی که پشتوانه قوی مردمی داشته باشد، قابل تحریم نیست‌‌.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم افزود: امسال چند فیلمساز جوان با فیلم‌هایی در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند که این خود نویدبخش شکل‌گیری رویکردهای مناسبی در حوزه سینماست، البته برای نتیجه گیری خیلی زود است و باید تا پایان جشنواره صبر کرد.

آمره همچنین با اشاره به تماشای فیلم «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، گفت: این اثر را که توسط یکی از بانوان فیلمساز تولید شده، فیلم خوبی دیدم، متأسفانه سینمای ما از روایت جنایات منافقین در دو دهه اخیر غفلت کرده است.

وی تصریح کرد: «ژاله صامتی» از ساحت «ثریا» و عواطف یک مادر خوب دفاع کرده، مادری که به گریه و انتظار دل‌خوش نمی‌کند، می‌دود و تلاش می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم همچنین با اشاره به تماشای فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، گفت: این فیلم نیز که مربوط به بخش‌هایی از زندگی شهید بروجردی است، یکی از آثار خوب این دوره از جشنواره فجر است و این دو فیلم ظرفیت آن را دارند که در بخش‌های گوناگون نامزد دریافت سیمرغ بلورین باشند.

آمره همچنین از تلاش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عوامل اجرایی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم قدردانی و ابراز امیدواری کرد برگزاری رویدادهای مطرح فرهنگی و هنری در قم تداوم داشته باشد.