از ظرفیت بالای گردشگری در افزایش ماندگاری مسافران تا حمایت مدیریت شهری از حوزه گردشگری
از ظرفیت بالای گردشگری در افزایش ماندگاری مسافران تا حمایت مدیریت شهری از حوزه گردشگری
امرالهی گفت: متاسفانه علی رغم ظرفیت های قابل توجه در زمینه گردشگری در قم؛ سرمایه گذاری لازم از جنبه معنوی و معرفی امکانات و ظرفیت ها کمتر انجام شده است و در حال حاضر از سبد اقتصادی خانوار در زمینه گردشگری انتفاع کمتری را نیز دارا می باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس امرالهی در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در شهر تهران با اشاره به ظرفیت شهر مقدس قم در جذب گردشگری داخلی و خارجی اظهار داشت: شهر قم یکی از پنج مقصد مهم گردشگری در کشور می باشد؛ در زمینه گردشگری زیارتی نیز دومین شهر کشور است، اما علی رغم پتانسیل های موجود با نقطه مطلوب فاصله دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم ظرفیت های قابل توجه در این زمینه سرمایه گذاری لازم از جنبه معنوی و معرفی امکانات و ظرفیت ها کمتر انجام شده است و در حال حاضر از سبد اقتصادی خانوار در زمینه گردشگری انتفاع کمتری را نیز دارا می باشد.


وی افزود: در زمینه معرفی پتانسیل های شهری باید حضور بهتر و با برنامه ای را متولیان این حوزه داشته باشند تا هموطنان ما از ظرفیت ها و پتانسیل های استان قم اطلاع کسب کرده و در صورت حضور در قم، شاهد ماندگاری مسافر باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر حمایت مدیریت شهری از حوزه گردشگری، گفت: در راستای تحقق اهداف گردشگری به تمام فضاهای اقامتی تخفیفاتی داده می شود و مشکلات آنان را پیگیر می باشیم، اما انتظار داریم که سرمایه گذاران این حوزه به این فضاها توجه بیشتری داشته باشند و لازمه این مهم توجه متولیان گردشگری در استان قم به دغدغه های آنان خاصه در حوزه طبقات و ساختار اجرایی است.