نام‌گذاری ۳۶ معبر شهری قم به نام شهدا/تقدیر از آمادگی شهرداری در مدیریت بحران
نام‌گذاری ۳۶ معبر شهری قم به نام شهدا/تقدیر از آمادگی شهرداری در مدیریت بحران
سبحانی با یادآوری جریان‌های رسانه‌ای دشمن در نام‌گذاری خیابان شهید عماد مغنیه، گفت: دشمن برای فراموشی نام شهدا تلاش می کند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادای دین کوچکی از طرف ما به خون شهدا و لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در سطح جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تلاش شبانه‌روزی شهرداری زمان بارش برف سنگین در قم اظهار داشت: از زمان شدت گرفتن بارش برف تا ۸ صبح پرسنل و مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری در سطح شهر حضور داشتند.
وی پاک‌سازی معابر از برف و عدم انسداد شوارع را نتیجه تلاش جهادی شهرداری دانست و افزود: از زمان آغاز بارش برف تا آخر شب تمام معابر پاک‌سازی و باز و همزمان نیز نمک‌پاشی و شن‌پاشی انجام شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ضمن تشکر از شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری اضافه کرد: در کنار برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی معابر، ۶۵۰ تن زباله نیز از سطح شهر جمع‌آوری شد و این نشان از مدیریت قوی شهرداری در زمان بحران دارد.
وی با یادآوری مشکلات شهر تهران در زمان بارش برف و گلایه‌های مردم و شورا بیان کرد: تمام مجموعه شهرداری قم چراغ خاموش تا صبح کار می‌کردند تا شهری تمیز و بدون مشکل ترافیکی ناشی از برف سنگین داشته باشیم.
سبحانی ثابت در پایان به مانورهای زمستانه شهرداری نیز اشاره کرد و یادآور شد: هر سال شهرداری مانور زمستانی برگزار می‌کند و این نشان از برنامه‌ریزی پیش از بحران و آمادگی شهرداری در زمان بحران است که امسال اهمیت اجرای این مانور به‌خوبی دیده شد.
وی در ادامه نام‌گذاری ۳۶ معبر سطح شهر به نام شهدا را موردتوجه قرار داد و ادامه داد: نام شهدایی که پدر و مادر آن‌ها در قید حیات هستند و یا شهدای سایر شهرهایی که والدین آن‌ها در قم ساکن هستند، با اولویت انتخاب‌شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم انتخاب نام شهدا برای معابر را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و تأکید کرد: شاید در ابتدا نام قدیمی کوچه‌ها رواج داشته باشد، اما به‌مرور نام شهدا جای خود را پیدا خواهد کرد.
سبحانی ثابت با یادآوری جریان‌های رسانه‌ای دشمن در نام‌گذاری خیابان شهید عماد مغنیه ابراز کرد: دشمن برای فراموشی نام شهدا تلاش می کند، نامگذاری معابر به نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادای دین کوچکی از طرف ما به خون شهداو لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در سطح جامعه است.