محلات شهر قم بر اساس توسعه‌یافتگی رتبه‌بندی می‌شوند
محلات شهر قم بر اساس توسعه‌یافتگی رتبه‌بندی می‌شوند
آمره عضو هیات ریسه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر توجه به محلات کم برخوردار در شورای اسلامی شهر قم، از تدوین مدل رتبه‌بندی محله های شهر قم به منظور تخصیص بهینه بودجه بر اساس توسعه‌یافتگی محلات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به جایگاه شهر قم در نظام جمهوری اسلامی و لزوم توجه به شهر قم به عنوان پایتخت دینی جهان اسلام اظهار کرد: امروز ما نیاز داریم به شهر قم فراتر از یک شهر توجه کنیم و باید در برنامه‌ریزی و توسعه شهر پارامترهای زیادی در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر توجه به تمام مناطق شهر با نگاه یکسان افزود: با نگاهی به تمام مناطق هشتگانه شهر شاهد توسعه نامتوازن شهر هستیم که باید این موضوع با نگاهی عدالت‌محور حل و در برنامه‌های کلان مدیریت شهری بازنگری گردد تا بتوانیم بسیاری از مسائل فرهنگی را نیز در کنار همین نگاه مدیریت کنیم.

وی از توجه ویژه شورای اسلامی شهر به مناطق کم‌برخوردار خبر داد و بیان کرد: شورای اسلامی شهر قم با تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار طرح مطالعاتی و کاربردی تدوین مدل رتبه‌بندی محله های شهر قم با هدف تخصیص عادلانه و بهینه بودجه انجام داده است و امیدواریم در سال آینده در تصمیم‌گیری مدیران شهری موثر باشد.

آمره لزوم تخصیص بهینه بودجه شهر به محلات مختلف را نیازمند داشتن دیدی جامع به تمام مناطق شهر مطرح و تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی توسعه یک منطقه باید شاخص‌های توسعه‌یافتگی در هر محله و منطقه به درستی ارزیابی گردد.

وی افزایش بهره‌وری بودجه را یکی از دغدغه‌های مهم شورای اسلامی شهر عنوان و تاکید کرد: امروز شهر با کمبود جدی منابع مالی مواجه بوده و قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نیز این کمبود منابع مالی را تشدید می‌کند و همین یک نکته لزوم برنامه‌ریزی درست بودجه را حائز اهمیت می‌کند.

وی در پایان به لزوم تصمیم‌گیری برای اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس رویکرد محله‌محوری تاکید و خاطرنشان کرد: با در دست داشتن اطلاعات درست و جامع از میزان توسعه‌یافتگی محلات می‌توانیم برای اجرای پروژه‌های عمرانی در آینده تصمیمات مناسبی بگیریم و در جهت توسعه عادلانه شهر حرکت کنیم.