از ظرفیت زائران کشورهای همسایه برای معرفی شایسته قم باید استفاده کرد
از ظرفیت زائران کشورهای همسایه برای معرفی شایسته قم باید استفاده کرد
سازمان پایانه ها بایستی به کمک میراث فرهنگی و گردشگری استان باید برنامه‌ای برای معرفی مکان‌های زیارتی، گردشگری و تجاری قم به زائران ایجاد کنند تا ماندگاری آن‌ها در شهر قم بیشتر شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح‌الله امرالهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حضور زائران کشورهای همسایه در شهر مقدس قم اظهار داشت: حضور زائران در شهر مقدس قم باعث رونق پایانه‌های اتوبوس‌رانی قم شده که سازمان پایانه‌ها بایستی به کمک میراث فرهنگی و گردشگری استان برنامه‌ای برای معرفی مکان‌های زیارتی، گردشگری و تجاری قم به این زائران کند تا ماندگاری آن‌ها در شهر قم بیشتر شده و باعث رونق اقتصاد شهر شود.

وی افزود: با توجه به تعدد ورودی‌های شهر و نوع قرارگیری شهر قم در شاهراه مواصلاتی کشور؛ ایجاد پایانه‌های متمرکز در قم باعث بروز مشکلات می‌شود و سازمان پایانه‌ها بایستی در تک‌تک ورودی‌های شهر پایانه‌های غیرمتمرکز و کوچک تأسیس نماید تا مشکل حمل‌ونقل برون‌شهری قم برای مسافران تسهیل شود.

وی با اشاره به تأسیس پایانه فدک ابراز کرد: با توجه به عبور اتوبوس‌های متعدد از مسیر ۷۲ تن این پایانه غیرمتمرکز کمک شایانی به ساماندهی مسافران برون‌شهری قم نموده است.

وی ادامه داد: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم علیرغم تمام مشکلات و محدودیت‌های موجود، مجموعه‌ای روبه رشد و بدون حاشیه بوده که دلیل اصلی آن حضور مدیران توانمند، باتجربه و باسابقه است.