شاعران و روایتگران؛ مبارزان جنگ نرم و تبیین گران انقلاب اسلامی اند
شاعران و روایتگران؛ مبارزان جنگ نرم و تبیین گران انقلاب اسلامی اند
ملایی با تاکید بر اهمیت شناخت عناصر و ابعاد جنگ نرم دشمن علیه هویت دینی و انقلابی شهر قم گفت: باید بستر لازم برای حضور شعراء و روایتگران را به عنوان فرماندهان جنگ نرم در جامعه فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم که به مناسبت روز سعدی با حضور استاد مجاهدی و جمعی از شعراء برجسته کشوری شعر آیینی و اعضای کمیسیون فرهنگی تشکیل شد اظهار داشت: امروز ما درگیر جنگ نرم بوده و باید درنظر داشته باشیم ،قدرت نرم ،توانایی یک مجموعه در جذب و تاثیرگذاری بر دیگران از طریق مقابله با مسائل جهانی و ترویج فرهنگ، ارزش‌ها و سیاست‌های خود است.
وی جلسات مقام معظم رهبری با شعرائ اشاره کرد و افزود: حضرت آقا طولانی ترین جلسه دیدار خود را سالانه با شعراء برگزار میکنند و این نشان دهنده اهمیتی است که حضرت آقا به مقوله شعر و ادبیات قائل است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم تصریح کرد: تاثیر ادبیات و شعر بیش از تصور ما است و فرهنگ و هویت یک شهر و کشور را ادبیات آن کشور میسازد برای همین دشمن از جنگ سخت به اجرای جنگ نرم رو آورده تلاش میکند با هدف قرار دادن ذهنها کشور را از بین ببرد.
وی در ادامه تفاوت‏های جنگ سخت و جنگ نرم را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: امروزه مدل مبارزه با قدیم فرق کرده و میدان نبرد از منطقه عملیاتی به منطق عملیات تغییر کرده است و به جای جعبه مهمات به جعبه محتوا که شامل تولید ادبیات محتوا و گفتمان است نیاز داریم و برای پیروزی باید با صلاح سواد رسانه ای ورود کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم، هدف دشمن امروز را تسخیر وتاثیرگذاری بر اذهان و قلوب و نیز تاثیر‌گذاری بر انتخاب‌ها، فرآیند تصمیم‌گیری و الگوهای رفتاری حریف و در ‌‌نهایت سلب هویت‌های فرهنگی دانست و بیان کرد: باید به یاد داشته باشیم امروز دشمن به دنبال تصرف و اشغال سرزمینی ایران نیست،بلکه دنبال تجزیه ایران هست.
وی ادامه داد: اگر در قدیم میدان دار جبهه ها رزمنده مجاهد و ایثارگر بوده امروز میدان دار جنگ نرم روایتگر، شاعر، روحانی، هنرمند و دانشمند به عنوان تبیین گران هستند و فرماندهی این مبارزه را گرپه های مرجع و سلبریتی ها بر عهده دارند.
دکتر ملایی در ادامه تاکید کرد: امنیت در این مدل از مبارزه یعنی حفظ ارزشها و هویت اجتماعی است چیزی که دشمن با تمام قوا آن را هدف قرار داده است و بودجه های کلانی برای آن اختصاص میدهد.
وی مهمتری اقدام برای پیروزی در این مبارزه را رویدادسازی دانست و خاطرنشان کرد: صنایع فرهنگی اسلحه مبارزان این جنگ است که متاسفانه تا امروز به آن کم توجهی شده و لازم است نسبت به آن اهمیت ویژه ای قائل باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم در بخش دیگر سخنان خود به آسیبهای فرهنگی شهر قم اشاره کرد و گفت: متاسفانه روند مدیریت در قم حرکت در جهت توریستی کردن قم به جای زائر پذیری قم، کاهش فاصله اجتماعی زن و مرد، حاشیه نشینی و آپارتمان نشینی است.
وی ادامه داد: شهر قم به عنوان مهاجر پذیرترین شهر ایران امروز دچار چالش فرهنگی و هویتی است و این در حالی است که در بعضی از مناطق بیش از نیمی از جمعیت یک منطقه اتباع هستند، البته نکته مهم این است که بعضی از آسیبهای اجتماعی هنوز به روند تبدیل نشده و تنها یک پدیده است که باید جلوی آن گرفته شود.
دکتر ملایی تاکید کرد: باید امروز برای تقویت فرهنگ و هویت انقلابی شهر بستر لازم برای حضور هنرمندان را فراهم کنیم تا بتوانیم در طولانی مدت تاثیر گذاری خوبی بر نسل جوان و نوجوانان داشته باشیم و بدانیم دشمن برای از بین بردن هویت دینی و انقلابی شهر قم برنامه ریزی کلان کرده است.
وی در پایان خواستار حمایت مدیریت شهری از فرماندهان جنگ نرم شد و افزود: باید از اصحاب هنر و علم حمایت لازم انجام شود و در این جلسه نیز شهرداری بر حمایت از محافل ادبی مانند قمپز و آثار ادبی که در تحکیم هویت انقلابی شهرتاثیر دارد تاکید کرد.
انتهای پیام/