تحقق شهر هوشمند نیازمند همکاری شرکت مخابرات و مدیریت شهری است
تحقق شهر هوشمند نیازمند همکاری شرکت مخابرات و مدیریت شهری است
بختیاری اظهار داشت: تجربه شهر هوشمند در برخی کلان‌شهرهای پیشرفته دنیا نشان می‌دهد که توسعه پایدار بدون شهر هوشمند قابل انجام نیست و بایستی مدیران شهر قم اراده و همت خود را در این راستا قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از سامانه ۱۱۸ شهر مقدس قم اظهار داشت: برای تبدیل شهر قم به یک شهر هوشمند بایستی همکاری بسیار خوبی بین شرکت مخابرات و شهرداری صورت پذیرد.

وی افزود: برای تحقق شهر هوشمند بایستی زیرساخت‌های سخت‌افزاری لازم ایجاد شود و به لحاظ نرم‌افزاری نیز ارتباط و یکپارچگی خاصی بین سازمان‌ها صورت پذیرد.

وی گفت: شرکت مخابرات به‌عنوان متولی ایجاد زیرساخت بایستی باهدف و رویکرد تحقق شهر هوشمند فعالیت‌های خود را گسترش داده و مجموعه شهرداری‌ها نیز بایستی به دنبال این باشند تا خدمات خود را در بستر الکترونیک و IT به مردم ارائه نمایند

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: شهر هوشمند می‌تواند بسیاری از مشکلات مدیریت شهری را در حوزه‌های اداری، ترافیک شهری، محیط‌زیست و توسعه مشارکت عمومی را مرتفع کند. بنابراین لزوم این کار با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو مجموعه بایستی مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان گفت: تجربه شهر هوشمند در برخی کلان‌شهرهای پیشرفته دنیا نشان می‌دهد که توسعه پایدار بدون این امر قابل انجام نیست و بایستی مدیران شهر قم اراده و همت خود را در این راستا قرار دهند.