پروژه‌های عمرانی شهرداری در زمان‌بندی تعیین‌شده بهره‌برداری می‌رسد
پروژه‌های عمرانی شهرداری در زمان‌بندی تعیین‌شده بهره‌برداری می‌رسد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: پروژه‌های شاخص شهر قم مانند مترو و تقاطع‌های غیرهمسطح فعال بوده و با روندی که در عملیات عمرانی آن‌ها مشاهده می‌شود در زمان‌بندی‌های مشخص به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی شورای شهر قم، با اشاره به نقش مدیریت یکپارچه در پیشرفت شهرها اظهار داشت: برای اینکه هدف ارزشمند مدیریت یکپارچه شهری در قم به مرحله اجرا برسد، مجلس شورای اسلامی باید نگاه‌های کنونی خود در قبال شوراها را تغییر داده و دید مثبت‌تری را نسبت به این نهاد بر خواسته از مردم داشته باشد.
وی با اشاره به مبانی تشکیل شورا از منظر شرع و قانون اساسی افزود: در اهمیت شورا همین اندازه کافی بوده که در قرآن کریم نسبت به تشکیل شورا به رسول گرامی اسلام دستور مشورت داده می‌شود، فلسفه تشکیل شوراها در ایران نیز بر مبنای همین آیات قرآن شکل گرفته‌شده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی از اقدامات شورای پنجم گفت: شورای پنجم در حالی تشکیل و فعالیت می‌کند که بر عمق مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم افزوده‌شده و شورا نیز بر همین اساس از تحمیل هزینه‌های مضاعف به مردم خودداری کرده است.
آتش زر با ابراز رضایت از عملکرد شهرداری قم در ۶ سال گذشته خاطرنشان کرد: باوجود سایه سنگین رکود در بخش‌های مختلف کشور و کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌ها، تمام پروژه‌های شهرداری در حال حاضر فعال بوده و پروژه‌های متوقف نشده است.
وی تأکید کرد: پروژه‌های شاخص شهر قم مانند مترو و تقاطع‌های غیرهمسطح فعال بوده و با روندی که در عملیات عمرانی آن‌ها مشاهده می‌شود در زمان‌بندی‌های مشخص به بهره‌برداری می‌رسد، بسیاری از بدهی‌های شهرداری در سال اخیر به‌صورت کامل پرداخت و تسویه شده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور مشکل مدیریت یکپارچه شهری است، اگر زلزله یا حادثه دیگری در شهر اتفاق بیفتد به دلیل عدم مدیریت یکپارچه، بحرانی بزرگ در مسئله مدیریت بحران به وجود می‌آید، درحالی‌که در کشورهای متمدن تمام مسائل توسط مدیریت یکپارچه شهری به بهترین شکل مدیریت می‌شود.
وی ابراز کرد: ازآنجایی‌که مدیریت یکپارچه شهری بخشی از اختیارات دولت را به شهرداری واگذار می‌کند همواره در دولت و مجلس نسبت به رسیدن به هدف بزرگ مدیریت یکپارچه شهری دیدگاه‌های منفی وجود داشته است.