بسیاری از طرح‌های اوراق مشارکتی پروژه‌های قم توجیه اقتصادی ندارند
بسیاری از طرح‌های اوراق مشارکتی پروژه‌های قم توجیه اقتصادی ندارند
امراللهی با انتقاد از نبود توجیه اقتصادی برای استفاده از اوراق در بسیاری از پروژه‌های شهری گفت: اگر به توجیه‌پذیری این طرح‌ها توجه نشود شهر زیر بار بدهکاری می‌رود و در دوره‌های بعدی، مدیریت شهری قطعاً با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، روح‌الله امرالهی در نود و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به فروش اوراق مشارکت برای پروژه‌های شهر قم اظهار داشت: برخی از پروژه‌های در نظر گرفته‌شده برای این اوراق بازگشت سرمایه‌ای به همراه ندارد.

وی با بیان اینکه اگر پروژه‌ها ارزش‌افزوده‌ای برای شهرداری ایجاد نکند بعداً با مشکل روبه‌رو خواهیم شد، افزود: بسیاری از این پروژه‌ها توجیه اقتصادی ندارد و به مانند طرح پیامبر اعظم (ص) نبوده که هم‌اکنون چنین ارزش‌افزوده خوبی برای شهرداری ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر قم ادامه داد: اگر به توجیه‌پذیری این طرح‌ها توجه نشود شهر زیر بار بدهکاری می‌رود و در دوره‌های بعدی، مدیریت شهری قطعاً با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شاید تنها حوزه حمل‌ونقل و آن‌هم قطار شهری تا حدودی آورده مالی داشته باشد، اضافه کرد: باید محتوایی برای این اوراق در نظر گرفته شود و ما باید بتوانیم هزینه‌ها، سودها و بهره‌وری را از این اوراق به دست آوریم.

امراللهی توجیه‌پذیری هزینه کرد در پروژه‌های بازآفرینی شهری را بهتر از طرح‌های پسماند و آلودگی هوا دانست و گفت: هر ردیفی برای این اوراق در نظر گرفته شود باید تنها در همان ردیف هزینه شود و ما بعداً نمی‌توانیم مبالغ اوراق در جاهای دیگر هزینه کنیم.