اشتباه نگارشی در تابلوهای هدایت مسیر شهروندان قمی را سردرگم کرده است
اشتباه نگارشی در تابلوهای هدایت مسیر شهروندان قمی را سردرگم کرده است
رئیس شورای شهر قم با انتقاد از اشتباهات مکرر در نگارش تابلوهای هدایت مسیر و تابلوهای ترافیکی گفت: نگارش اشتباه تابلوهای هدایت مسیر شهر قم به زیان لاتین سبب سردرگمی شهروندان و مسافران شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، عبداله جلالی عصر دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: اشتباهات نوشتاری تابلوهای هدایت مسیر شهر قم آزاردهنده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیر تأکید کرد: این پیشنهاد شهرداری هنوز از درآمدی مشخص نبوده و سازوکاری که برای آن در نظر گرفته‌شده مشخص نیست که تا چه اندازه با توجیهات اقتصادی ناشی از آن هماهنگی دارد.

جلالی اخذ مجوز تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: نصب این تابلوها با تابلوهای سازمان زیباسازی و نوسازی شهرداری در تعارض قرار دارد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به تعداد تابلوهای راهنمای مسیر نصب‌شده در سطح شهر قم عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳۴ مترمربع تابلوهای راهنمای مسیر در سطح شهر قم نصب‌شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری ۱۲ مورد از معابر و خیابان‌های شهر قم خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از تابلوهای شهری در نگارش لاتین اشتباهات فاحشی مشاهده می‌شود.

  • منبع خبر : تسنیم