تخلفات ساخت‌وساز فضای سبز خانگی را نابود کرده است
تخلفات ساخت‌وساز فضای سبز خانگی را نابود کرده است
بختیاری با اشاره به تخلفات ساخت‌وساز و عدم نظارت‌های کافی در این حوزه اظهار داشت: آن چیزی که پیش‌ازاین به‌عنوان فضای سبز خانگی از آن یاد می‌شد امروز وجود خارجی خود را ازدست‌داده باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم؛ یک‌صد و سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شورا برگزار شد.

بخنیاری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخشی از جلسه، گفت: تخلفات ساخت‌وساز و عدم نظارت‌های کافی سبب شده تا آن چیزی که پیش‌ازاین به‌عنوان فضای سبز خانگی از آن یاد می‌شد امروز وجود خارجی خود را ازدست‌داده باشد.

حسن بختیاری تصریح کرد: تخلفات حوزه ساخت‌وساز در شهر قم رو به افزایش است و در این شرایط تدوین طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها برای کاهش جرائم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه افزایش تخلفات شهری سبب به هم خوردن سیما و منظر شهری می‌شود، تأکید کرد: منفعت حاصل از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ساختمانی نصیب معماران می‌شود و شهرداری در این مسئله منفعتی به دست نمی‌آورد.

بختیاری ادامه داد: طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها برای کاهش تخلفات ساختمانی است چراکه افزایش جریمه تخلفات همیشه در میزان بازدارندگی از تکرار تخلف مطلوب و رضایت‌بخش بوده است.

نایب‌رئیس شورای شهر قم عنوان کرد: طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها از سال آینده عملیاتی شده و انتظار می‌رود بعدازآن از حجم تخلفات به‌صورت گسترده کاهش یابد.