محرری گفت: وضعیت ۳۲ هکتاری پردیسان در جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی قم همچنان بلاتکلیف است که باید شرایط اسکان غیراستاندارد و غیربهداشتی در سکونتگاه‌های غیررسمی اصلاح شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، محسن محرری با اشاره به وضعیت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی قم اظهار داشت: سال‌های زیادی بوده که موضوع مهم سکونتگاه‌های غیررسمی مطرح بوده و مهم‌ترین راهکار حل این مشکل تأمین املاک معوض است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم افزود: برای جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی سایت۳۲ هکتاری پردیسان پیش‌بینی شد که سال گذشته توافقات خوبی با وزارت مسکن انجام گرفت و درصد قابل‌توجهی از سایت ۳۲ هکتاری پردیسان به طرح جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه متأسفانه با تغییر معاون مسکن این توافقات دچار اختلال و تعلیق شد که هنوز هم حل‌نشده است، ابراز کرد: وضعیت ۳۲ هکتاری پردیسان برای جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی قم همچنان بلاتکلیف است.

محرری عنوان کرد: این واحدهای مسکونی عمدتاً زیر دکل‌های برق پرفشار قرار دارند و بیشترین تعداد در مناطق شش و دو شهرداری است که در بازدید از این مناطق مشکلات موردبررسی قرار گرفت و اعضای شورا در حال پیگیری هستند.

وی با تأکید بر اینکه در جهت پیگیری این مشکل تعاملاتی با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام شد و به دنبال راهکاری برای رفع مشکلات هستیم، یادآور شد:اصل تصمیم باید در وزارت مسکن و سازمان بازآفرینی کشور گرفته شود که مدیرعامل قبلی توافق‌نامه قبلی را انجام نداده است، نمایند‌گان قم دراین‌باره جلساتی با وزیر داشتند و قول مساعدی داده شد اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه دیگری برای جابه‌جایی نداریم و باید شرایط اسکان غیراستاندارد و غیربهداشتی در سکونتگاه‌های غیررسمی اصلاح شود و حاشیه‌نشینی و اسکان در کنار بوستان‌ها و فضاهای نامناسب باید رفع شود.