ایجاد مکان ثابت با زیرساخت مناسب نیاز اصلی بازارهای روز شهر قم
ایجاد مکان ثابت با زیرساخت مناسب نیاز اصلی بازارهای روز شهر قم
نیازمند با اشاره به لزوم فراهم آوردن زیرساخت مناسب جهت بازارهای روز شهر قم، اظهار داشت: مهمترین مشکل بازارهای روز زیرساخت این زمین ها است که متاسفانه در فصول بارندگی مشکلات عدیده ای برای فروشندگان و مراجعین این بازارها ایجاد می کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مقدس قم در حاشیه بازدید از بازار روز خیابان تهرانی مقدم واقع در نیروگاه و بازار روز پردیسان با اشاره به تقویت نظارت بر شرایط و ساماندهی این بازارها، اظهار داشت: در حال حاضر شهر قم تعداد ۹ بازار روز در مناطق مختلف شهر قم دارد، و این بازارها مشکلات عمده ای را دارا هستند.

وی ادامه داد: مالکیت و زیرساخت زمین ها، شرایط ترافیکی منتهی به بازارها، عدم وجود برخی امکانات مانند نمازخانه و سرویس بهداشتی بدلیل  نداشتن مالکیت از جمله مشکلات جاری در این بازارها می باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به موضوع دست فروشان فصلی نیز، افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص دستفروشان بازارهای روز، حضور دست فروشان فصلی و تفاوت استقبال ایشان در شش ماه اول و شش ماه دوم سال از این بازارها است، برخی از فعالان این بازار معمولاً شش ماه اول سال مشغول فعالیت های از جمله کشاورزی و … می باشند، اما شش ماه دوم سال که فصل سرما است تعداد فروشندگان بازار روز پردیسان تا ۸۰۰ تفر افزایش می یابد.

وی افزود: برای احصای مشکلات سه شنبه بازار پردیسان، در این بازار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر قم، شهردار منطقه هشت و مدیرعامل سازمان میادین، بازدیدی به عمل آمد. سه شنبه بازار پردیسان با دو مشکل عمده روبروست، مشکل اول وضعیت ترافیکی خیابان ابوطالب است که در صورت تکمیل جدول گذاری این خیابان مشکل ترافیک سه شنبه های مردم در این منطقه حل خواهد شد.

نیازمند ادامه داد: مشکل دوم این بازار روز، مشکل خاکی بودن زمین است که متاسفانه به دلیل عدم مالکیت زمین شهرداری امکان زیرسازی این مکان را ندارد.