لزوم مطالبه گری از نهادهای فرهنگی برای وضع موجود/ضرورت برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان
لزوم مطالبه گری از نهادهای فرهنگی برای وضع موجود/ضرورت برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان
محرری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر استفاده از روش‌های نوین در امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: متأسفانه دستگاه‌های متولی وظیفه خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند و باوجوداین تعداد نهاد فرهنگی و مذهبی در شهر، هیچ مطالبه‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید اقدامات انجام‌شده در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر موردبازنگری قرار گیرد.

وی به‌روزرسانی روش‌ها و ابزارها را موردتوجه قرارداد و افزود: باید مطابق زمان و بر اساس نیاز جامعه عمل کرده و طبیعتاً امروز از روش‌های سلبی دیگر نمی‌توان استفاده کنیم و باید با روش‌های دیگر عمل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: استفاده از روش‌ها و فناوری نوین، فضای مجازی، رسانه و هنر باید در دستور کار قرارگرفته و باید بدانیم روش‌های سلبی جواب عکس داده و تذکر لسانی تنها یکی از روش‌های امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی فرهنگ‌سازی را ابزار قدرتمندی در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: متأسفانه دستگاه‌های متولی وظیفه خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند و باوجود این تعداد نهاد فرهنگی و مذهبی در شهر هیچ مطالبه‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

محرری تصریح کرد: باید از همه دستگاه‌های فرهنگی مطالبه گری انجام‌شده و عملکرد آن‌ها مورد ارزیابی جدی قرار بگیرد تا مأموریت‌های خود را در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌خوبی انجام دهند.

وی نحوه برخورد عوامل در محیط‌های مذهبی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: نباید با رفتار نامناسب در محیط‌های مذهبی مانع از حضور دوباره افراد در این مکان‌ها شده و باید از فرصت حضور مردم در این مکان‌ها استفاده کنیم و خادمین دوره‌های آموزشی لازم را ببینند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم به شرایط عرصه‌های در اختیار شهرداری مانند بوستان‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه بخشی از فضای بوستان‌ها را جوانانی اشغال کرده‌اند که رفتار مناسبی در جامعه ندارد باید برای آن‌ها برنامه‌ای داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید فضای بوستان‌ها به سمت ورزش و فعالیت‌های ورزشی سوق داده شود تا جوانان بتوانند اوقات فراغت خود را با برنامه‌های سالم‌تری پر کنند تا کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی شوند.