پیش‌بینی بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های ترافیکی در قم/تلاش برای آغاز عملیات پارکینگ شرقی حرم مطهر در سال آینده
پیش‌بینی بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های ترافیکی در قم/تلاش برای آغاز عملیات پارکینگ شرقی حرم مطهر در سال آینده
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برنامه‌ریزی کلان شهرداری قم برای تحول در حوزه حمل‌ونقل گفت: در بودجه سال آینده دو هزار میلیارد تومان بودجه فقط در بخش حمل‌ونقل و ترافیک در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سیدمحمدحسین دهناد امروز در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات عمرانی ۱۰۰ پروژه شهری با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری قم در سال آینده ۶۸ درصد از آن در بخش عمرانی پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کلان شهرداری قم برای تحول در حوزه حمل‌ونقل تصریح کرد: در بودجه سال آینده دو هزار میلیارد تومان بودجه فقط در بخش حمل‌ونقل و ترافیک در نظر گرفته‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: افزایش رضایتمندی مردم، کاهش فاصله زمانی ایستگاه‌ها، توزیع دقیق‌تر اتوبوس شهری و غیره برای افزایش سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی، در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی شهرداری قم مانند منوریل پروژه‌های مسئله‌داری هستند که تعیین تکلیف آن‌ها خارج از محدوده اختیارات شهرداری است.

دهناد با بیان اینکه پروژه پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر یکی از پروژه‌های مهم شهر قم بوده که از ۲۵ سال گذشته بلاتکلیف رهاشده است، اذعان کرد: شهرداری قم در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و تزریق منابع از این بخش، پروژه‌های نیمه‌تمام هسته مرکزی شهر را به پایان برساند.

عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان عنوان کرد: برای پیشبرد برخی پروژه‌های شاخص و جدید قم مانند پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر نیازمند کمک‌های ملی هستیم.